Bobacken

Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Funderar på att starta en Gimp blogg

Av Yvonne - 19 januari 2014 12:10

 Funderar på att starta en till blogg, men en blogg där jag visar hur man gör 
 animationer, ändrar och gör om bilder och texter i programmet Gimp.
 Den här bloggen kommer jag ha kvar för alla kanske inte är intresserade, men
 jag kommer länka bloggarna med varandra och jag talar om när jag lagt upp
 nya instruktioner.
 Jag kan inte allt som man kan göra i Gimp, men det jag kan vill jag gärna lära ut
 till andra som vill lära sig. Jag håller på att försöka lära mig mer och letar runt
 på nätet efter mer instruktioner.
 Jag har lärt mig en massa av Vicke och har sparat en hög med instruktioner från
 hans blogg. Men... jag kommer inte använda och visa upp hans instruktioner.
 Jag kommer tillverka egna bild instruktioner från min egen dator.
 Min version av Gimp är på engelska, och till programmet har jag laddat ner andra  tillhörande program som man  installerar i Gimp, som gör det enklare
 och  roligare att göra effekter. Jag ska visa och försöka förklara så gott det går 
 med hjälp av bilder och text, och jag ska börja med att lära ut hur man
 laddar ner programmet och vilka sidor ni kan hitta Gimp, FX-foundry, Script-Fu 
 och andra program mm.
 
 Ha nu en riktigt skön söndag på er nu.
 
 

 
 
syren

syren

19 januari 2014 14:26

Det verkar intressant så jag kommer att titta in och lära mig något nytt. Jag minns när Vicke visade i sin blogg,var ett tag sedan han bloggade.Vacker bild! Vi har också fått lite snö. kram

http://syren-syren.blogspot.com

 
Fenixmona

Fenixmona

20 januari 2014 06:27

Säkert många som gärna vill lära sig detta! Själv har jag inte tiden som behövs. kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards