Bobacken

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Kommer ni ihåg...

Av Yvonne - 18 januari 2014 12:46

Ursäkta mig nu, jag kanske tar upp ett litet traumatiskt minne i brist på att jag inte rikigt vet vad jag ska skriva om. Det händer inte så mycket i mitt liv. Då får man börja tänka på lite nostalgiska och händelsrika minnen. Kommer ni ihåg vad som hände 2010-02-02?

Jo det här.

 

           

Den stora snöstormen drabbade södra Sverige. Den lilla bilden till höger är taget hemma hos stallägaren där jag hade Mallen uppstallad.

Kommer ni ihåg den dagen? och vad gjorde ni då?

Så här såg det ut ute vid stallet andra dagen efter, för ingen kunde ta sig någonstans och absolut inte ut till något stall.

 

     

Det var synd om hästarna för dom hade full sjå att ta sig någonstans ute i hagen.

Bilderna är tagna med mobilkameran, jag hade ingen digitalkamera då. Alla pengar jag hade gick till Mallen eller bilen. Det var sista vintern som Mallen fick uppleva i sitt liv. Han fick i alla fall en fin sista sommar ute på Kållandsö efter vargvintern.

 

Dom säger att det var den värsta snöstormen sedan andra världskriget, och jag lär inte glömma den i första taget, om det inte kommer någon ny och värre snöstorm.

Jag har laddat hem lite nya script och program till Gimp som jag suttit och lekt med.

Ni kanske redan har sett bilderna inne i facebook, men om inte så kommer bilderna här också.

       

Det är vanliga bilder som jag gjort om i ett program som kallas för "GMIC" som tillhör Gimp. Det är tur man har datorn vintertid, och att ögonen mår bättre i vinter. Dock har jag återkommande mer värk i musklerna och i höger handen/armen som jag brukar få vid den här årstiden.

 

Nu hoppas jag att ni får en trevlig helg, men ta det lungt och kör försiktigt om ni måste ut på vägarna och köra. Må solen lyckas lysa fram genom molnen, här har den glimtat fram lite grann men molnen har tagit över igen.

Jag ska ta en promenix strax innan jag äter middag så valkarna får röra på sig lite . Hm! hoppas jag kan få bort dom där extra kilona snart som jag lagt på mig på några månader. Jag äter ju samma mat hela tiden, men det är väl för att jag kanske rör på mig lite mindre vintertid.

 

Ha nu en trevlig helg på er.

 

 

 

 

 
 
Fenixmona

Fenixmona

19 januari 2014 08:52

Godmorgon denna söndag! Jodå visst minns jag 2010 och all snö vi hade då, fast nog har det kommit en hel del här även i år. Här blåser det fortfarande en del, men inte så mycket snö denna natt...termometern stannar på -4 grader. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards