Bobacken

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Imorgon trettondagen får ni inte missa Eva Rydbergs revy

Av Yvonne - 5 januari 2014 11:55

  Och så dansas Julen ut för den här gången. Tänk va mycket spring, stök och jäkt
  det är innan Jul, och så plötlsigt så är det över. Jag har inte så stor lägenhet som
  tur är, och inte så mycket Jul saker så det går snabbt att plocka ner sakerna. Lite
  vemodigt känns det dock ändå, för jag gillar at titta på min lilla Julgran. Men jag
  är en vår sommarmänniska, så det ska bli skönt att få upp mina blårutiga sommar-
  gardiner igen.
  Appropå Trettondagen, om ni gillar Eva Rydberg så får ni inte missa henne. Hon
  gör en parodi på en annan parodi, tv serien Emliga Armén som var så poppulär
  för ett antal årtionden. Eva  Rydberg och Nils Poppe som också gjorde en massa
  fina revyer förr, brukar jag alltid se på, på trettondagen. Obs! Nästa år om allt
  vill sig gå väl så blir det kanske Pang i Bygget med Eva Rydberg på Trettondagen.
  Mer kan ni läsa om det här:
 
  Det är ingen vinter än i södra Sverige, och vår blommorna har börjat att kika fram
  redan här och där.  Dom stackars små liven kommer dock få frysa, för i slutet på
  veckan kommer Kung Bore att attackera. Jag är är ingen vintermänniska så jag
  är glad att vintern dröjt. Vintern har varit skonsam mot min gamla bil för det har
  saltats så mycket på vägarna. Saltet är förödande mot bilarna, men om man inte
  vill halka av vägarna, som kan vara ännu mer förödande, så är det ett måste
  om man ska ut och köra. För min del blir det mest fram och tillbaka till affärerna,
  och inte så mycket körning ute på landsvägarna. Min bil får vila, och hittills så
  har jag bara kört ca 35 mil sedan jag fick på dubbdäcken i November.
  Jag väntar till sommaren då det är skönare väder och ljusare himmel. Då ska jag
  och min lilla röda bil ut och köra, och jag ska njuta av fler solnedgångar ute
  vid Bobacken i Skalunda.
  
  Ha nu en skön Trettondag på er nu.
 
  
 
 
 
 
 
 

 
 
Fenixmona

Fenixmona

6 januari 2014 08:28

Här pågår utstädningen av julen och idag tas det sista, sen är ordningen återställd! Nu har jag vår i köket i alla fall! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
syren

syren

6 januari 2014 15:02

Eva Rydbers revy ska jag se. Vintern ser ut att dröja om den nu kommer. Så fint du gjort här inne! kram

http://syren-syren.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards