Bobacken

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Jag bara måste klaga av mig ;)

Av Yvonne - 26 oktober 2012 16:50

Det blir väl till att jag måste köpa en jacka/kappa för karlar igen, förmodar jag. Jag letar runt efter en längre vinterjacka som går ner över rumpan och en bit ner på benen. Efter att jag varit och satt på vinterdäcken så åkte jag till Rusta och sedan gick jag in i klädaffären bredvid, där jag såg att dom reade ut jackor för halva priset. Jag såg några snygga men när jag provade dom så blev det stopp för armarna. Jag fick inte plats trotts att det var strl. 46. Jag hade en flecetröja på mig men man ska väl få plats ändå. Jag upptäckte också att fickorna var väldigt små. Jag har medium händer och jag fick knappt ner händerna i dom. Var sjutton ska man ha vantarna någonstans? Jag har märkt att damjackorna har väldigt smala armar nu för tiden. Jag har inte köpt en jacka på minst 10-15 år, och då var det ridjackor som jag använder fortfarande. Men dom är inte så långa och så börjar kedjan bli sliten i min favorit jack, som är minst 15 år gammal. Jag köpte den någon gång när Mallen var 5-6 år gammal. Det är jobbigt att handla kläder, peciellt vinterkläder. Jag avskyr varma tjocka kläder som känns som tvångströjor och som får en att svettas som en gris, och sedan så blir man nerkyld pg. av att det är tätt och materialet inte håller värmen, å svindyra är jackorna också. Jag känner mig som hulken :) som spänner ut musklerna så kläderna spricker.

När jag senare vet hur mycket jag har fått från stipendiefonden, så ska jag gå tillbaka till affären framme vid torget i Lidköping. Jag var där för några veckor sedan och tittade, och där fanns en jacka som var snygg och välldigt lätt. Jag provade den inte, och det ångrar jag. Jag vill ha en lätt, varm lång och inte för tät jacka, utan en som andas. Någon gång ska jag väl hitta en jacka som jag gillar. Någon kanske kan tippsa mig om var jag kan hitta en sådan :)


Ha nu en trevlig helg på er, och kör försiktigt nu. Jag hörde på Radion idag att det varit väldigt många avåkningar denna fredag. Var rädda om er nu.


                                                             

 
 
annemon

annemon

27 oktober 2012 19:15

Ja det är inte lätt med kläder svårt att hitta nåt som man kan trivas i och till rätt penning förstås.Hoppas att du hittar vad du söker.
Nu mår jag bra igen.
Ha en trevlig helg du med kram.

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards