Bobacken

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Yvonne - 12 oktober 2012 11:42

Jag får ta på mig mössan lite mer. Min bihålor tål inte det kyliga vädret och jag var ute en sväng till Bobacken i går eftermiddag och vandrade runt i det fina vädret. Jag var både ute vid sjön och inne i skogen och där inne blåste det inte en vindpust, allt var helt stilla. Solen strålade och det var kylig höst luft. Jag har tidigare sett folk rida runt i full galopp ute i skogen, och jag förstod när jag såg skogsvägarna att det var inbjudande att rida fort där. Jag gick och fantiserade att jag och Mallen galopperade runt där på stigarna, och så plötsligt så upptäckte jag att jag var på väg ut mot Hindens rev och tvärvände. Jag får undersöka stigen ut dit en annan gång, då jag inte gått så långt innan. Jag filmade och tog en massa bilder igen, som vanligt från mitt favorit ställe, å jag är så himla tacksam och glad över min lilla röda bil så jag kan åka ut på landet, annars skulle jag bli helt knäpp. Jag försöker att låta bli att tänka så mycket på den dagen då min bil inte finns mer, för då kommer det inte bli så lätt att leva. Hoppas ni gillar mina bilder som jag gör.



 

Klicka på bilden ovanför för att se videon.

Här kommer en till film, en film från i Maj då jag filmade Bobacken då fåglarna häckade för fullt där. Vilket liv det var. Man trodde man var i en djungel. Nu har nästan alla fåglarna flyttat. Jag såg några "skäggdoppingar" tror jag. Dom liknar skarven lite grann, men är mycket mindre och är inte så mörka. det var i alla fall inga änder :) jag såg igår.



  Hoppas vinter månaderna snabbt försvinner, för jag längtar såååå himla mycket efter våren igen.



                                                                         

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards