Bobacken

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Yvonne - 25 oktober 2012 17:24

Jag håller på med lite annat, som tex måla och städa undan dammet här hemma. Den kommande Hallowen har inspirerat mig, så jag håller på att måla en Hallowen tavla i vattenfärg, men jag kommer nog inte hinna bli färdig. Den är i storleken A3, och det är små detaljer och så målar man i färger på lager. Himlen är jag inte riktigt nöjd med än, det ska vara lite mer orange, och idag på förmiddagen så satt jag och målade pumpan längst fram.


 

Klicka på bilden så blir den större.


På eftermiddagen så tog jag en promenad och nu är hösten verkligen över oss, och kanske vintern också. Det började hagla ordentligt när jag precis var hemma igen från promenaden, och nu när tittar ut så har det börja blåsa mer också. Månen lyser vit bakom björken, redan, och nu när jag tittar ut igen så drar ett stort mörkt hotfullt moln över Lidköping. Kanske mer hagel på gång. Dom säger at det ev. kan komma snö på västgöta höglandet i natt och i morgon bitti. Om det kommer snö här där jag bor så hoppas jag att det smälter  snabbt bort, för efter på middagen så ska jag byta till vinterdäcken. Och... det kanske är tur det, för enligt väderprognosen så skulle det på måndag dra ner ett stort snö å regn oväder. Så sätt på vinterdäcken till helgen, ni som inte gjort det än. Både för er egen skull och andras.

   

Obs! Animationerna ovn har jag laddat hem från Vickes hemsida en gång för länge sedan.


Igår damp Loreens nya cd ner i min brevlåda, och... jag tycker att den var jättebra :) men... en del låtar har lite vemodigt inslag. Men om man inte lyssnar så noga på texten, så är det musik som man kan ligga i soffan och njuta av, och... flyta iväg på. Väldigt drömmande musik. Nu får ni ha det så bra så länge. Jag tar ett litet uppehåll och målar på min Hallowen tavla. Kör försiktigt nu där ute på vägarna.


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards