Bobacken

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Yvonne - 3 oktober 2012 16:52

Heavens on fire heter en gammal Kizz låt som jag kom att tänka på när jag höll på med att experimentera inne i Gimp idag. Jag har testat lite nya grejor för attfå till lite nya häftiga animationer.


     

Jag fick det att spraka ordentligt   

Jag har inte bara suttit vid datorn, utan jag tog en välbehövlig titt ute på stan också. Jag lämnade tillbaka 2 böcker, och så lånade jag 2 nya. En bok hette : Börja måla akvarell, och den andra: Skuggat byte av Janet Evanovich. Hon är en av mina favorit författare, synd bara att dom inte har gett ut några nya böcker av henne med svensk text.

Jag sprang in på second hand på torget också och kikade efter en passande byrå, men icke sa nicke att jag såg någon som var i storleken jag ville ha. Jag gick också in på Expert, och knappade lite på några laptops för att undersöka hur det var. Sprang senare in i 2 klädaffärer lite snabbt bara för kika lite. Jag skulle vilja ha en parkas som går ner på låren så jag slipper frysa om rumpan, men... jag får avvakta lite. Jag ska snart skifta till vinterdäck, och samtidigt får jag laga ett av däcken som läcker. Jag har lämnat in en ansökan till en fond, där man kunde få lite hjälp till olika saker. Jag är ju sjukpensionär och man kunde få lite extra i kassan till att köpa mediciner eller till något annat man behövde. Man kunde få studie hjälp också, om man ville göra det. Min Ford vän, han som brukar hjälpa mig lite med bilen, hade rivit ut annonsen ur Lidköpings tidningen, där det stod vart man skulle skicka in ansökan till fonden osv. Jag har inte Lidköpingstidningen så jag blev jättetacksam för att han gjorde det åt mig.

Imorgon ska jag ut till Milles, min hästs gamla stall och betes kompis. Jag ska titta till honom och hans kompis lite och se till att dom mår bra.

Ha det så gott så länge.

   

Av Yvonne - 3 oktober 2012 01:42

Jag har tränat på att göra vatten animeringar i Gimp, istället för i Sqirlz som är ett program där man lättare gör regn/vatten och snö animeringar. Vicke visade tidigare i år hur man kan göra vatenanimaeringar i Gimp, och dom animeringarna blir inte så stora filer.


   

Hoppas att det ser någotsånär verkligt ut :)

Vicke tittade in tidigare i min blogg och skrev att jag skulle göra en animation av spindeln jag tagit kort på, och här kommer den...

 

Vilken tur at jag tidigare tagit en bild på ett spindelnät :)

Jag plitade ihop en animation av några nytagna bilder p mina katter också, som ligger och rullar sig på dörrmattan och på mina väldoftande skor. Här har jag bara slagit ihop några bilder, inne i Gimp.

 

Nossan, den svart vita katten, har alltid varit tokig i mina skor :)

Jag hann tillverka en animation till, av ett gammalt bokmärke som jag fått att glittra ordentligt.

 

Och med den animationen säger jag godnat och ha en trevlig dag, med en annan animation, som jag inte gjort.

 

Det kommer väl regna igen förmodar jag, och då passar den här animationen tycker jag. Klockan är snart 2 och jag har tagit en liten tupplur, men ska ta en längre sovstund nu. Jag skriver i bloggen nu, för på fömiddagen så kanske jag eventuellt ska ta en sväng ut. Håller på at leta efter byrå, som jag kan lägga mitt målarkludd i.

Ha det så gott.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards