Bobacken

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

I´m singing in the rain :)

Av Yvonne - 20 oktober 2012 14:52

Nä snarare plaskar jag i regnet omrking, men jag håller mig helst inomhus. Efter allt regn som kommit, så kommer det i veckan nu komma ner ett högtryck. Det kommer bli runt 0, - & några + grader så jag är glad att vinterdäcken åker på, på fredag.

Jag har värk som inte blir bättre av att jag sitter så mycket och är så mycket inomhus. Men det strilar ute ordentligt så jag försöker hitta en bekäm ställning i soffan och så sitter jag plitar lite på min akvarell tavla.

Ni får försöka ha det så bra som ni bara kan där ute i vårt avlånga land. Vi sitter alla samma båt.

Min granne har i alla fall turen att fly till ett varmare land. Hon plingade på och ville låna min badrums våg i förmiddags.

Till Kreta skulle hon och en vän fara, men om det var lika urselt väder där, så sa hon att hon nog inte skulle hem, utan hamna på mentalsjukhus.

Jag som inte kan åka till varmare länder och njuta, var ska jag då hamna? Jag får försöka se framåt mot nästa vår och sommar och hoppas på att det blir en kanon sommar, utan några bedrövelser att vänta.

Ha det så gott så länge där ute, mina vänner, och sjung gärna: I´m singing in the rain.


 

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

21 oktober 2012 23:32

Hej Yvonne!
Men här vare det fina kort av dig!
Tack för raderna hos mig.
Men om du sätter in kort,så har jag nog missat det.
Jag tycker om kort på kattungar,men då vill man ju ha alla!
Ett kort eller två är ok.Men att bli överöst,ja då försvinner alla andra meddelanden ju.
Som sagt,vem som sa I have a dream,var Martin Luther King.Inte för att skryta,men jag har faktiskt tagit honom i hand när han var i Stockholm.Kram,Inger

http://chintohs.blogspot.se

Yvonne

21 oktober 2012 23:45

:)

 
Ingen bild

Vicke

23 oktober 2012 20:21

Nu har jag scrollat och tittat på alla dina fina bilder, jag hoppas att du mår bättre nu

Yvonne

25 oktober 2012 17:23

Det går upp och ner. Periodvis är det bättre och periodvis sämre. Jag är så trött just nu å skulle vilja gå i ide. Salvan jag använder till ögonen är bra men jag ser suddigt när jag använder den. Jag gör en lite bloggpaus just nu för jag håller på att måla, istället för att hålla på med datorn. Hoppas du mår bra och att allt är ok.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards