Bobacken

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Heavens on fire :)

Av Yvonne - 3 oktober 2012 16:52

Heavens on fire heter en gammal Kizz låt som jag kom att tänka på när jag höll på med att experimentera inne i Gimp idag. Jag har testat lite nya grejor för attfå till lite nya häftiga animationer.


     

Jag fick det att spraka ordentligt   

Jag har inte bara suttit vid datorn, utan jag tog en välbehövlig titt ute på stan också. Jag lämnade tillbaka 2 böcker, och så lånade jag 2 nya. En bok hette : Börja måla akvarell, och den andra: Skuggat byte av Janet Evanovich. Hon är en av mina favorit författare, synd bara att dom inte har gett ut några nya böcker av henne med svensk text.

Jag sprang in på second hand på torget också och kikade efter en passande byrå, men icke sa nicke att jag såg någon som var i storleken jag ville ha. Jag gick också in på Expert, och knappade lite på några laptops för att undersöka hur det var. Sprang senare in i 2 klädaffärer lite snabbt bara för kika lite. Jag skulle vilja ha en parkas som går ner på låren så jag slipper frysa om rumpan, men... jag får avvakta lite. Jag ska snart skifta till vinterdäck, och samtidigt får jag laga ett av däcken som läcker. Jag har lämnat in en ansökan till en fond, där man kunde få lite hjälp till olika saker. Jag är ju sjukpensionär och man kunde få lite extra i kassan till att köpa mediciner eller till något annat man behövde. Man kunde få studie hjälp också, om man ville göra det. Min Ford vän, han som brukar hjälpa mig lite med bilen, hade rivit ut annonsen ur Lidköpings tidningen, där det stod vart man skulle skicka in ansökan till fonden osv. Jag har inte Lidköpingstidningen så jag blev jättetacksam för att han gjorde det åt mig.

Imorgon ska jag ut till Milles, min hästs gamla stall och betes kompis. Jag ska titta till honom och hans kompis lite och se till att dom mår bra.

Ha det så gott så länge.

   

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

3 oktober 2012 18:14

Hej!
Det ser fint ut det som du gjort.Vi har Guldkanalen också.Och historychannel.
Sonen tyckte att Gimp va lite krångligt för jag måste byta Window.Men jag har fått ett photoshop med sådana animationer,så det börjar jag med i morgon.
Jag följde gamla Dallas ett tag,men nu blir det bara Nya Dallas.Jag gillar sönerna.Kram,Inger

http://chintohs.blogspot.se

 
Inger Rozén

Inger Rozén

3 oktober 2012 22:24

Hej Yvonne!
Tack för din hjälpsamhet.Jag tror att photoshop går bra.Jag har fått en video som visar hur,och får jag problem så frågar jag sonen om hjälp.
Tack snälla du för din hjälpsamhet.Ikväll var det väldigt spännande på Nya Dallas.Jag älskar JR!Fniss.han är så jävlig..Kram,Inger

http://chintohs.blogspot.se

Yvonne

4 oktober 2012 21:19

Ja Jr är lömskheten själv ;)

 
annemon

annemon

4 oktober 2012 15:08

Du har blivit så duktig på att animera, ser jätte bra ut tycker jag även bildern som du lagt in i tidigare inlägg.Hoppas du kan få hjälp i någon av dessa fonder som finns.
Kram

http://annemon.bloggagratis.se

Yvonne

4 oktober 2012 21:18

Tack! Hoppas du mår bättre i magen nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards