Bobacken

Alla inlägg den 14 april 2015

Av Yvonne - 14 april 2015 21:06

När jag började se på Nascar, någon gång på 90 talet, så var min absoluta favorit Dale Jarret som körde en Ford med nr. 88 på. Han har kört bilar med andra nr. på också, men när jag började se på Nascar så var det 88:an jag hejade på. 

 

Dale Jarrett började köra Nascar 1984 och gick i pension 2008. Han gjorde reklam för transport bolaget UPS, och den "bilen" eller bussen snarare har jag sett flera gånger stanna till på gatan utanför där jag bor. Kan då inte låta bli att tänka på min favorit förare Dale Jarrett och småle för mig själv.

 

Jag har hittat flera roliga reklam filmer med Dale på youtube, och några tribut filmer. Han har dock inte lagt av helt med Nascar, utan han hjälper sk. Rookies (nybörjare) och andra att få köra Nascar. Om jag inte minns fel nu så har han tillsammans med några andra startat en Nascar skola för ungdomar. Får kolla upp den informationen lite mer, men jag har hittat filmer på youtube där jag fått information om det här.

 

Njut nu av filmerna jag lagt upp i bloggen med Dale Jarrett.

 

 




















Det här var min tribute till Dale   

Av Yvonne - 14 april 2015 19:08

Nascar brukar inte lägga ut sina race för än vecka efter dom gått, men jag har hittat en på youtube som lagt ut helgens race. 

 

 


Nascar 2015 Duck Commander 500 Texas Sprint Cup Series Full race.

 

 


Min favorit Dale Ernheardt jr kom trea i sin bil med nr 88. 

 

Han har gjort reklam för läsk, precis som  Jeff Gordon och det har säkert andra race förare också gjort för att få in pengar. Men den här reklamen pasar väldigt bra till namnet på det här racet som gått i helgen.

 

 


Vilken fantasi reklam makare har va   

 

 

Dale Ernheardts pappa var en väldigt känd och duktig Nascar förare som dog i ett lopp då han krashade i slutet av racet. Ni kan se dokumenterären om honom  på youtube eller så kan ni se den härifrån.

 

 

 


Den senaste tiden har jag sett massor med filmer från youtube genom Tivo boxen, både svenska och icke svenska utan text och med text. Det finns en hel del att titta på. Det är blandad kvalité på filmerna och många av dom är nog bara till att titta på genom data skärmen. Än har inte comhem fixat till det så man kan se längre filmer. Den längsta filmen jag sett på hittills har varit runt 2 timmar och 20 minuter lång som jag tittat på genom Tivo boxen från youtube. Hoppas dom fixar det snart så det går att se Nascar racen som håller på i flera timmar.

 

Nu får ni ha det så bra så länge så får vi se när jag dyker upp igen.

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards