Bobacken

Alla inlägg den 16 april 2015

Av Yvonne - 16 april 2015 17:48

Jag har massor med gamla kassett band som jag inte lyssnat på, på åratal. Min gamla bergsprängare drar inte runt kassett banden längre och samma sak är det med den gamla stereon med skivspelaren. Jag har cd spelare med USB uttag med vad hjälper det när man vill lyssna på kassett band. Men så kom jag ihåg att jag sett min gamla "frestyle" när jag städade för ett tag sedan. Den använde jag flitigt när jag sprang omkring på verkstadsgolvet. Men jag mindes att det var något fel på den, men vad? Jag plockade fram den och fick städa ur den lite från damm innan jag försökte mig på att köra igång den. Till min förvåning så snurrade den igång utan att svaja, men det är glapp i uttaget till hörsel lurarna, så det hörs mest i en högtalare. Men med lite vickande och bestyrande så kan man få ljud även i den andra högtalaren. Jag skruvade isär kassettbandspelaren för att se om det var något jag kunde fixa till för att få det sluta att glappa, men hi hi det var lättare sagt än gjort. En massa ihop lödda transistorer och elektronik på en platta dök upp när skyddslocket togs bort. En fack man får nog titta på det om det är värt att laga vill säga. En ny kassettbandspelare som man kan föra över musik från via USB till datorn kostar inte mer än några hundralappar, så det blir nog billigare att investera i en sådan än att laga den gamle utan USB uttag. Kul i alla fall att den gamle från mitten av 80 talet fortfarande funkar. Har suttit nu ett tag och lyssnat på gammal härlig 80 tals hård rock och pop. Ha en fin fortsatt torsdag på er.

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards