Bobacken

Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Vädret är kallare idag, men här kommer en film när åskan drog över Lidköping, förra sommaren

Av Yvonne - 26 april 2015 16:34

Tittar in lite snabbt medans diskvattnet blir lite svalare. Har precis snabbt ätit några plättar och lagt disken i blöt. Innan så hade jag varit och lämnat tillbaka en fleece tröja på Netto som jag inte var nöjd med, och så tog jag snabbis ut till Spiken så bilen fick rulla lite, men fy, idag var vinden kallare.

 

 

 

På senare tid har jag tagit bilder med mobil kameran, och det är inte så många pixlar i den. Jag funderar att försöka få tag på en begagnad bättre mobil, en som tar tydligare och bättre bilder, men just nu så får jag prioritera. ska byta bromsslangar fram på bilen och gå igenom den inför besiktningen i slutet av Maj.  Den ska också vaxas och så måste jag måla och kitta om dörren mm, men det beror på hur vädret är. Bara bilen är ok för att besiktigas. Jag är sjukpensionär och min inkomst är inte stor, så jag måste hålla i slantarna. Det är bilen som är viktigast för mig så jag kan komma någonstans. Den dagen jag inte har någon bil, vill jag inte ens tänka på. Tanken gör mig hyperstressad, för en skönare bil att åka i för min rygg, finns inte.

 

Och... jag vet vad jag har men inte vad jag får.

 

Tänk om man slapp leva utan bkymmer, bara vara och slippa ha ont. I dag har jag en brännande värk igen, i delar av ryggmusklerna. Hm! Jag skulle ha stängt till helt ut till balkongen, och kanske låtit bli smågodiset. Ökat socker intag är inte bra om man är känslig för inflammationer. Jag är känslig för väderomslag och fuktig rå väderlek och då känns det som om jag bränt musklerna på bränn nässlor. Jag kan få ont överallt i kroppen. Torr kyla eller värme är bäst, men helst ska det vara varmt och torrt, så jag bara längtar efter en härlig lång varm sommar utan monsun regn tack.

 

Förra sommaren så drog det över ett riktigt åskoväder, ett av flera men det här var värst. Och jag hade turen att få ovädret med på film. Jag satt på min inglasade balkong och både rös och myste av ovädret. Men ett tag så trodde jag verkligen att nu var helvetet löst.

 

Senare fick jag höra av någon som sett filmen att det var en liten tromb jag filmat. Det var väl den tromben som bildades ute på Majåker och som drog vidare sedan till Källby. Det kom så mycket vatten så jag tog och sprang ut efter att ovädret lugnat sig lite, för att kolla så bilen stod kvar på parkeringen. Jodå den stod kvar, men det hade bildats jättestora vattensamlingar överallt ute på parkeringen. Det hade runnit ner vatten i källaren på huset jag bor i också, och jag och en granne fick sopa ut det värsta och sedan kontakta slamsug. Brunnen utanför var full med skräp så den kunde inte svälja allt vatten.

 

 


Ha nu en fortsatt fin söndags eftermiddag på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards