Bobacken

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Yvonne - 21 december 2012 12:53

Jag gör en lite snabbvisit i bloggen. Jag känner mig stressad, för det är så mycket folk i farten. Mer folk än vanligt och dom kör som bara attans. Hoppas ni som ska ut på vägarna å köra, kör med förnuftet. Det är bättre att ta det lugnt och komma fram lite senare än vad som tänkt än att hamna i diket och inte komma fram alls, någon gång. Det är så många som får lida om det skulle hända en svår olycka. Jag själv ska fira Jul med mina missar, och jag har försökt att handla så jag slipper ut i affärerna mer. Jag längtar så till nästa sommar då jag förhoppningsvis får uppleva fler fina solnedgångar, så jag och min lilla bil tar det lugnt. Jag fick ett meddelande från kss i skövde om att jag skulle ringa dit istället och beställa tid på ögon avd. Jag ringde direkt till kliniken i Lidköping och sa att jag vägrar att åka till skövde i vinterhalkan. Jag blir otroligt stressad av att köra nu för tiden på vintervägar med min gamla bil som jag är så himla rädd om. Vindrutetorkar motorn är också sliten och jag hoppas att den orkar hålla igång och inte sluta funka för än det blir varmare väder så min ford vän kan hjälpa mig byta ut den. Jag ska ha en reserv motor i källaren som vi plockade bort från min gamla Ford. Bilen är ju 25 år, så tänk va många ggr. vindrutetorkarna måste ha gått. Som tur var efter lite övertalning så skulle sjuksköterksan jag pratade med ändra så jag skulle få en tid i Lidköping till våren någon gång. Jag sa att jag stryker i Oculentum simplex APL som är en tjock ögonsalva. Annars skulle jag inte stå ut. Man får väga för och nackdelar med varandra. Ingen mer än jag vet hur jag har det, och jag vägrar göra saker som jag vet att jag mår dåligt av. Jag blir som en baggig åsna och slår bakut. Jag har blivit utbränd och tål inte så mycket stress längre, och jag vill må så bra jag bara kan, resten av mitt liv.

Nog pratat om mig nu. Jag hoppas ni kommer få en fin helg, dagen före Julhelgen. Kör försikigt säger jag igen, och var rädda om er.

Besök gärna min hemsida www.minkreativasida.hemsida24.se där jag lägger in mina olika alster.


 

Den här animationen är inte gjord av mig :)

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards