Bobacken

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Yvonne - 3 december 2012 16:55

Efter gårdagens tur med bilen så har jag hållit mig inne idag. Det har kommit så mycket snö i Lidköping att på en del gator så är det så knöligt och hoppigt att det inte är så kul längre att köra bil, och så blir allt så stelt och hårt. När jag skulle starta bilen så kände jag att att det var segt att vrida om nyckeln, och när bilen hoppade igång så ville inte nyckeln snabbt gå tillbaka i startläget, så startmotorn började väsnas. Hu vilket ljud, det vill jag inte va med om igen, för det är inte ok för startmotorn att det blir så. Nu så jag virat en gammal flecee filt och en polerdul runt rattstången och över tändlåset. Jag hoppas att den kalla fukten går in i filtarna istället för in i låset. Bilen startar annars som den ska och jag hörde inga missljud efteråt. Förutom en massa oljud från isbitar som lossat här och där och som hoppade mot plåt och glasrutor. Vintern är inte snäll mot bilar och andra apparater. Min mobil strejkade och även kameran blev seg. På hemvägen sedan så stannade jag till och tog några fina bilder på solnegången som gick ner bortanför kyrkogården, inte långt ifrån där jag bor. Hoppas ni gillar bilderna :)


 



Jag står uppe på Råda åsen och ser ut över Råda sand nedanför, och Lidköping borta vid horisonten inne i Kinneviken. Det var inte alls så mycket snö upp i Råda som nere i Lidköping. På vissa gator var det jättejobbigt att ta sig fortfarande fram på. I Lidköpings tidningen så stod det att det kommit 63 cm snö i Vinninga, som ligger ca 14 km sydöst om Lidköping.



                   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards