Bobacken

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Yvonne - 5 december 2012 09:06

Termometern visar på 10 minus och det snöar och blåser som på ett öppet hav. Tur att jag har mat så det räcker tills imorgon i alla fall, men då måste jag ut och köpa bröd och smör som är på upphällningen. Det blir till att skotta fram bilen igen misstänker jag, men jag hoppas att snövallen som kom upp bakom bilarna ska ge ett visst skydd. Jag hoppas också att bilen ska starta utan krångel. Den startar alltid lätt när det är kallt, problemet är att tändlåset blir stelt när det är väldigt kallt, så det går lite trögt att vrida om nyckeln när det kommit fukt in i låset. I måndags när jag startade bilen efter att det varit över 20 minus så kände jag när jag vred om i tändlåset att det gick segt. Bilen hoppade i allafall igång snabbt men nyckeln gick inte tillbaka tiullräckligt snabbt så det skrapade till ordentligt i startmotorn. Nu har jag virat runt en flece filt och en polertrasa runt rattstången och tändlåset, så fukten ska gå in i tyget i stället för i låset. Jag har inte varit ute med bilen sedan dess, så jag hoppas det ska funka. Jag har ingen motorvärmare i bilen, och det finns inga uttag för motorvärmare på parkeringen heller, så när jag åker ut med bilen när det är en sådan här vinter, så ser jag till att handla mycket på en gång och köra bilen ordentligt varm under tiden. Sedan låter jag bilen stå i ett par dagar och jag får sysselsätta mig med något annat.

Så här såg det ut utanför mitt fönster i morse.


       


På bilden överst hade jag blixten på, därför blev den väldigt prickig av snö.

Hoppas nu att det inte blir strömavbrott igen, som det blev för ett litet tag sedan då Lidköpings el ställ exploderade. Jag får nog skriva upp på inköpslistan att jag ska köpa värmeljus också. Nu tänker jag på Milles ägare som jag pratade med igår. Hon bor ute på landet nu. Jag undrar jag om hon har lyckats ta sig till jobbet.

Om ni inte absolut måste, så ger er inte ut på vägarna och kör idag.

Var rädda om er.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards