Bobacken

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Yvonne - 2 december 2012 07:57

Godmorgon! Någon mer som är vaken? Jag vaknade väldigt tidigt av en klatschande smäll.. Jag är rätt van vid att höra smällar, prassel och andra djud i min lägenhet, och även katt jam, men nu var det även högt jam, prassel och kosig instängd luft som fick mig att vakna upp, och en lätt förkylning. Smillan började jama ihärdigt efter smällen så jag traskade upp för att kolla vad som stod på. Det var ett plexiglas som jag satt upp på ena kortväggen i hallen för att skydda tapeten som farit i golvet, och det hade skrämt Smillan. Försökte somna om sedan, men då hördes snöplogarna på håll brumma, och så började det knäppa överallt. Smillan hade i alla fall tystnat. Efter att försökt somna om en riktigt bra stund så gav jag upp och gick upp. Har precis kollat temperaturen ute och det är lite över 20 minus i Lidköping. Brrrr fy attans säger jag. Nu sitter jag här och kollar om någon mer är vaken, och så har näsan börjat rinna som ett vattenfall också. Magen kurrar så jag får nog ta och gå och äta några smörgåsar. Ha nu en god morgon på er. Jag får ta en rupplur lite senare under dagen, men ni som gillar hästhoppning och allt som har med hästar att göra. Glöm inte att dom sänder från Globen vid 11 tiden på förmiddagen på ettan.

Så här ser det ut från mina fönster denna morgon.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards