Bobacken

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Yvonne - 6 december 2012 10:56

Men det fortsätter falla snö ner. Min förkylning har börjat ge sig mer till känna, och nu har jag inget bröd kvar hemma. Jo knäckebröd, men jag har inte så mycket lätta kvar heller. Milda har jag, så det blir väl till att använda det istället.

Jag ska ta en sväng ut och se om jag kan hitta bilen lite senare, men jag väntar nog tills imorgon att ge mig ut i den.

När jag gick och lade mig inatt så var gatan nästan tom på bilar utanför. Men när jag tittade ut i morse, så stod det bilar på rad utanför, som verkar ha varit med om en del. Den ena bilen ser ut att va en av mina grannars bilar. Den brukar stå på parkeringen där jag har min. Jag är lite osäker om det är min grannes, men han har en liknande. Den här bilen har nog varit med om en avåkning, för sidan på den är brunaktig och ser ut att ha varit i ett dike. Ägaren har nog försökt ta sig till jobbet, men på vägen fått trubbel. Jag tog en bild på den, men jag beslöt att inte visa upp den. Men jag har lite andra bilder :)


       


Jag tog och filmade lite också igår, och jag har idag lagt på lite effekt ljud. Hör hur stormen vinar. Annars så var det rätt lugnt och det hördes inte så mycket av stormen, där jag stod på min inglasade balkong.



 

Det ska bli spännande att se om jag hittar min bil senare idag. Jag känner att min förkylning har blivit värre också. Det rossalr och killar i luftrören och jag har huvudvärk och näsrinning. Jag får ta det lungt när jag skottar fram bilen senare. Istället för bröd får jag ta och äta en upptinad äpplekaka till frukost, istället. Men det går ju bra det också. En sväng till apoteket blir det också. Jag längtar efter att få i mig lite Bisolvon så jag kan hosta upp slemmet i luftrören.

Ha det nu så gott där ute i vårt avlånga Sverige. Ta det lugnt och ge er inte ut på vägarna om ni absolut måste, för ni kanske inte kommer fram till ert tilltänkta mål.

Obs! Jag vill också tacka Vicke som tippsade mig om Audicity, som man gratis kan ladda ner från nätet. Jag håller på att testköra det programmet just nu.


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards