Bobacken

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Yvonne - 24 mars 2013 19:37

Hörde tidigare på nyheterna att tranorna inte kommit än, och det är väl förnuftigt av dom. Dom följer med upp hit på varmare vindar och stannar så fort det blir kallare. Förra året den 30 mars så var det fullt med tranor vid Hornborgar sjön och jag var där och försökte fånga dom på bild. Fotograferna som var där hade stora kameror med långa objektiv, och där kom jag med min lilla powershot digital kamera   Hoppas ni kan se att det är tranor och inte skator jag tagit bilder på   


 


Imorse så vaknade jag av en hemsk mardröm. Det blev ingen sommar utan våren gick över till höst på en gång.

Jag drömde att jag höll på att göra bilen fin och jag skulle byta till sommardäck. Ett av däcken visade sig vara blank slitet och sned. Mysko tänkte jag för jag vet ju att dom nästan är nya.

Sedan hoppade drömmen och jag stod och tittade ut genom mitt rums fönster. Det regnade och var grått och trädens löv var höstfärgade. Men vart tog sommaren vägen tänkte jag. Jag vaknade sedan upp ochjag kände mig otroligt deppad av att inte fått uppleva en fin sommar.

Solen sken i alla fall idag och och för få bort min tungsinthet, så tog jag bilen och åkte till Spikens påsk marknad.


   

Jag har alldrig varit på påskmarknad på Spiken förut, och på hemvägen sedan så tittade jag till Läckö slott.

Jag köpte lite rökt kryddad lax på marknaden, å det var dyrt. Men... det är ju påsk och det vattnas i munnen bara jag tänker på rökt lax just nu. Sedan när jag kom hem så såg jag att LDL säljer ut en hel sida rökt lax för 119:- om man handlar mat för 200:-, Hmm! får se till tisdag när jag ska handla, om det blir en tur dit.

Dom visade vädret alldeles nyss och imorgon ska det blir varmare, kanske upp till 5 plus grader i södra Sverige. Hoppas jag slipper drömma mer sådana där otäcka drömmar om att det inte blir någon sommar.

Ha nu en lugn start på veckan.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards