Bobacken

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Yvonne - 1 mars 2013 12:03

När man är sjukpensionär så är det inte lätt att få pengarna att gå ihop, men nu idag så har jag betalat av på lånet till Wasa Kredit. Jag har varit jättenöjd med Wasa och om någon av mina besökare skulle behöva låna någon gång, så ring till Wasa kredit. Jag hade mitt lån i ett annat bolag innan, men så fick jag tipps om Wasa genom min djurförsäkring. Genom Wasa så skulle det gå 2 år fortare att betala av på lånet för samma summa jag betalar i månaden. Nu hade jag exakt 2600:- kvar och jag har sparat så jag fått ihop pengar så det känns lite tryggare att betala av helt. Man måste ju ha lite sparpengar kvar ifall något händer. Jag hoppas att det inte kommer hända något på ett tag i alla fall, för jag har en tid nu som jag måste lägga pengar på bilen mm. Till våren är det besiktings dags och jag ska byta olja, köpa mer lackskydd och bromsskivor och belägg. Bromsskivorna har slagit sig så när det blir varmare ute så vill jag knappt sätta foten på bromsen för det hoppar så. Ny registrerings skylt ska också på, och sedan vet man ju inte vad för fel som man måste laga vid besiktningen. Hoppas det gå lika bra i år som alla andra år.

Jag har inte bra betalat av på lånet idag, jag fick en knäpp och började tvätta av fönstren innan för på balkongen. Jag hade bara diskmedel hemma, men så tänkte jag att jag kunde testa använda det gamla Turtle bilchampot som jag knappt använt. Det är med vax i, men vad sjutton man kan ju testa. Fönstren blev skinande blanka och dom var lätta att göra rena.


   


En gubbe gick förbi medan jag stod där och tvättade, och han räckte bägge tummarna upp och log mot mig   


Det var varmt och jag blev alldeles genomsvett. Solen låg på och inom hus på balkongen så var det ca 25 grader, och utomhus där solen låg på var det 29-30 grader. Termometern gick upp lite till efter att jag tagit kortet.


 


Plötsligt så landade det en stor spyfluga utanför på balkongfönstret, och Smillan började på en gång att jama. Snart du Smillan får du jaga flugor igen.


 


Ha nu en riktigt skön fredag



  

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards