Bobacken

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Yvonne - 9 mars 2013 17:43

På min promenad idag så svängde jag in på Solhagskiosken och spelade på Lotto. Jag köpte även aftonbladet och där stod det att Bohus län ligger på 7:e plats i världen när det gäller vackraste naturställen. Jag har alltid gillat Bohuslän för där var jag varje sommar som liten, där mormor hade en sommarstuga som hon fått ärva.


   


Min mormor är född och uppväxt i Dingle, men flyttade hemifrån redan som ung då hon följde med en familj som behövde en husjungfru, när dom flyttade till Lidköping. Vet inte varför, men jag vet att hon och hennes bror inte riktigt kom överens. Min mormor hade det nog inte så lätt.

Jag klippte ut artikeln ur aftonbladet, men jag fick inte med all text, men jag hoppas det räcker och att ni bohuslänningar kan känna er stolta.


 

Jag har inte skrivit något i bloggen på ett bra tag. Det är pg. av att jag har åter väldigt torra ögon och så håller jag på att ladda upp filer på Microsoft SkyDrive, där man har upp till 7 GB att använda. Man kan få mer men då måste man betala. Det är lätt att få tag på filerna sedan och så kan man öppna dom i andra datorer. Man får logga in sig på Microsoft kontot och sedan är det bara att köra på. Jag har sparat filer på USB minnen tidigare, men av någon anledning så går dom sönder, så jag har sparat ner filer på CD-rom skivor, och... några av dom har också slutat fungera. Det går troll grejerna och jag vågar inte köpa en externhård disk. Den kommer väl också gå sönder, antar jag. Men jag har tänkt att köpa en när jag samtidigt skaffar en ny dator längre fram.


Ikväll är det finalen i uttagningen till eurovisions festivalen, (hoppas jag skrev rätt nu). Jag har laddat upp med räkor som jag och missarna ska dela på, men jag vet inte på vem jag ska hålla på den här gången. Jag gillar inte riktigt någon av låtarna den här gången.

Jag hoppas i alla fall att lördagskvällen blir lugn och skön. Ha en trevlig helg nu på er.


   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards