Bobacken

Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Igår var det Power träff och idag har vi gått över till sommartid.

Av Yvonne - 29 mars 2015 11:53

Hoppas ni har ställt om tiden till sommartid så ni inte kommer för sent till era jobb imorgon. Nu får man gå och lägga sig lite tidigare eler sova lite mindre, men det är härligt att det blir ljusare och ljusare på kvällarna. Ta vara ljuset för tiden går fort och när midsommar varit så blir det sakta mörkare igen.

 

Igår så tänkte jag att jag skulle ta mig till Sparbankens arena och för en gång skull gå in och se vad som fanns på Power träffen, men som vanligt blev det inte så. Jag åkte runt och motionerade bilen lite och filmade bilarna på håll. Det vimlade av jänkare och andra gamla veteran bilar överallt på stan, och det var trångt med bilar för det var även marknadsdag.

 

När jag tankade så svishade det förbi en bekant med sin gamla Saab. Han körde nog lite för fort tror jag, så när jag klippte ihop filmbitarna sedan så fick jag sakta ner filmsnutten så man han se att han vinkade. Jag måste fråga honom igen när stöter på honom vad det är för årsmodell på Saaben. Men jag har för mig att den är från början av 60 talet. Den har han renoverat helt själv.

 

Ha nu en fin söndag på er. Själv ska jag ta det lugnt för jag har fått lite problem med nageltrång igen. Hoppas vädret blir såpass bra snart så jag kan springa omkring i mina Teva Tirra sandaler igen.

 

 


Det är Nascar sprint cup ikväll också. Undrar om Tivoboxen kan spela in det rejset, fast jag inte kan se på kanalen längre. Det gick ju spela in det förra rejset förra söndagen. Men om inte så så får jag väl se på rejset nästa måndag på youtube. Nascar lägger upp sina rejs där, på måndagen, en vecka efter att rejset gått.

 

Här är en liten glimt från en annan Nascar cup med picupar. Rejset gick igår på samma bana som bilarna i sprint cup serien ska köra idag. På den här banan får man inte upp farten så högt, men det blir desto mer gruff för banan är inte så stor.

 

 


Ha en fin söndag på er nu.

 

 

 

 

Hö! Jag var visst inte färdig än hi hi. Jag lägger in en film till där ni kan se hur fort det kan gå på en stor bana. 

 

 



Jag var nyfiken på hur fort det gick. 175 miles per timme är 281,64 kilometer i timmen i svenska mått. Det ni. Det är bara att googla och sedan låta datorn översätta om ni någon gång vill kolla upp dom amerikanska hastigheterna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards