Bobacken

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Den här tjejen önskar nog att hon var någon annanstans :)

Av Yvonne - 25 mars 2015 00:42

Jag kan inte låta bli att dela den här filmen från youtube. Tävlingsföraren Barbosa tar med sin fru på en runda, och han skrämmer totalt skiten ur henne stackar´n.

 

 


Hon får mig att tänka på den gången jag var ute på en av mina första provrundor med min Amazon, som var min första bil. Det var en Amazon 65:a och jag hade med mig en fd. pojkvän i bilen. Rundan gick över Skara och Götene och hem till Lidköping. Mellan Skara och Götene så hamnade vi efter en bil med husvagn som körde runt 70 - 80 km i timmen och det var 90 där. Nu för tiden får man köra 80 men då om jag inte minns fel så fick man bara köra 70. Jag hade bilar efter mig och jag hade bara kört om tidigare med min körskolelärare. Jag visade tydligt att jag skulle köra om och blinkade och ökade farten, men då när jag kom upp jämnsides så ökade bilen med husvagnen farten. Jisses säger jag bara. Jag gasade på jag med för längre fram på vägen så såg jag att jag fick möte och jag ville komma snabbt förbi. Men bilen med husvagnen bara ökade och jag fick pressa upp den gamla Amazonen så det gick i 160 km i timmen för att kunna komma förbi. Det var på håret. Min fd pojkvän var aldeles likblek och jag hann att se att dom i bilen med husvagnen såg skräckslagna ut dom med. Jag kunde ju ha saktat ner och avbrutit omkörningen men jag hade ju bilar efter mig, och jag hade inte så stor vana av sådana här situationer. Jag ska säga att det var i alla fall krut i den gamla Amazonen, men jag hade änskat att jag haft en kick down på den så jag hade kommit fortare förbi. Min fostermamma råkade också ut för en som ökade farten när hon skulle köra förbi. Jag har många gåner undrat varför folk gör så ibland, för det är ju inte på någon racerbana dom kör på.

 

Min fostermammas yngsta son Lars, åkte jag ofta med på bönpallen bak. Han hade en Honda 900 som han trimmat upp 1000 kubik. Första gånen jag åkte med honom var när jag var 14. Han hade kommit hem och frågade om jag ville föjja med och se på Speedway på Axvalla travbana, men jag fick skynda mig på om jag ville följa med, för han var sent ute. Jag ville absolut följa med. Jag hade ju alldrig åkt motorcykel förut eller set på speedway. När vi kom ut på Skaravägen sedan så drog han på så in i attans så jag fick svårt att hålla mig kvar där bak. Jag höll ju i pakethållaren bakom mig. Jag var lite för blyg för att hålla i honom just då. Jag ska säga att Skara vägen som annars är rätt rak, blev väldigt kurvig och jag försökte försiktigt kika över axeln på Lars för att få en skymt av hastighetsmätaren. Till min förskräckelse så såg jag att mätaren stod vi 190 och jag förstod då varför det kändes som om vi flög fram på vägen. Lars befanns sig bakom kåpan så han fick inte så mycket vind på sig. Däremot jag, jag fick hålla i mig för allt vad tygen höll och pressa mig framåt och gömma mig bakom Lars så gott som det nu gick, för jag satt lite högre. Den åkturen var en av alla vådliga åkturer jag haft med Lars när jag var ung. Glömmer alldrig heller när vi åkte till Anderstorp i Småland för att se på banracing. På dom smala smålandsvägarna så gick det i 160 och 140 i genomsnitt. Jag bara satt och väntade på att vi skulle krocka med något djur, och när vi kom hem så var jag jäkligt glad över att vara helskinnad hemma.

 

Nu nöjer jag mig med att se på filmer på youtube. Pulsen går upp i 120 bara av att se på tycker jag.

 

 

 
 
Ingen bild

Annelie

26 mars 2015 22:28

Kommer ihåg den gamla, röda Amazonen 🚗. Du bjöd mig på en åktur med nytaget körkort. Tyckte vi var jättecoola, och så hade du ju stereo med kassettbandspelare!!! Det började regna och när du satte på vindrutetorkarna flög en iväg. Vi fick springa ut och leta efter den i diket i spöregnet. Kommer också ihåg att du höll uppe en sidoruta med hjälp av en skruvmejsel och att du satt så långt ner i sätet att du satt på en liten kudde för att komma upp lite för att se bättre, ha ha.

Yvonne

29 mars 2015 11:52

Den händelsen kommer du nog aldrig glömma ha ha och inte jag heller ;) Jag blev rätt blöt sedan när jag fick springa ut och leta efter torkarbladet. Hoppas du kommer ihåg när du hjälpte mig hem med Amazonen när jag köpt Mantan. Det var en kolvring som höll på att gå sönder i motorn så den höll på att skära, så jag kunde inte ta bort foten från gaspedalen, då stannade den. Jag fick köra rally hem på småvägarna så jag fick hem bilen. När jag väl fick hem bilen så gick den inte igång mer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards