Bobacken

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Blåste det något hemma hos er?

Av Yvonne - 29 oktober 2013 18:25

Nästan hela kvällen fram till 10 så var det ko lungt igårkväll. Sedan blåste det upp lite men det var knappt kuling. Stormen slog till som värst längst ner i Sverige och det var väl skönt för oss, här uppe. Jag hade annars höjt kylan i både kyl och frys och haft min ficklampa i batteriladdaren isatt i en kontakt. Om strömmen går så tänds lampan och man hittar lätt fram till den.

Imorgon så ska jag göra iordning min lilla pumpa. Halloween är ju sista dagen i Oktober och för säkerhets skull så ska jag köpa lite lösgodis, ifall att några häxor och trollkarlar kommer på besök.

Jag har ställt fram min Halloween tavla som jag målade inför förra årets Halloween.

 

 

Får se om jag kommer igång att måla något mer i acryl snart igen. Bilden ovanför är i vattenfärg.

Igår inför den annalkande stormen så var det riktigt varmt ute, men idag var det desto kyligare. Vädret är ruggigt och mer regn är pg.

Hoppas det kommer hålla upp på Allahelgona så man slipper stå och tända ljus i ösregn. Min mormor och hennes sambo Isak finns någonstans i minnes lunden, och jag brukar gå dit och tända ljus till minne av dom. Men denna gång har jag skrivit utanpå ljusen, på plasten: Jag saknar dig mormor, jag saknar dig Isak. Då vet alla vem ljusen är till för.

Ha nu en fortsatt fin vecka och ta det nu lugnt i höst rugget.

 

 

 

 

 

 
 
inger Rozén

inger Rozén

29 oktober 2013 22:11

Hej!
Tack för påhälsning.Det är en vanlig blåst och regn.
Så fina bilder du har gjort!
Grannens fimpar är förmodligen hans bror,som är gäst.Du,de är så lika varandra,men brorsan är tjockare och det svarta fåret.Hi hi.En gång,i våras,var polisen efter honom och jag fick öppna för det var låst efter klockan 9.Dagen därpå stod händelsen i vår ortstidning. Ha en lugn kväll!
Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

Yvonne

30 oktober 2013 10:54

Håll ögonen öppna efter honom ;)

 
Fenixmona

Fenixmona

30 oktober 2013 04:57

Nej, någon storm blev det inte här och vattenmassorna försvann snabbt! Kanske beroende på att beredskapen var bra och brunnarna orkade att svälja! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

30 oktober 2013 10:55

Skönt att den inte kom hit upp :) Många stackars träd blir skadade och egendom också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards