Bobacken

Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Yvonne - 24 oktober 2013 14:03

Igår och idag så har 2 kontrollanter gått och kontrollerat fönstren i Riksbyggens hus i kvarteret, å jag hoppas folk har gnällt. Det såg så ut också på gubbarna som kom för i alla fall den ene, den som gick in i lägenheten såg butter ut. Han kollade kökets fönster först och när jag såg att han öppnade fönstret så sa jag att fönstren inne i rummet har jag klistrat igen nu för det drar igenom trotts att jag bytt lister, och spället under fönstret har jag täppt till för det drar rejält därifrån. Det skulle jag ju inte ha gjort för det påverkar dom andra lägenheterna och bara för att jag satt igen det så drar det igenom fönstret. Men... jag hade faktiskt tejpat igen fönstret före spjället och så har det varit i flera år nu, annars fryser jag ihjäl. Min fostermamma tejpade igen och bytte fönster varje höst och vår för hon sa alltid att man inte skulle elda för kråkorna. Jag har bott här i runt 25 år och sedan dom bytte dom yttre fönstren så har det blivit dragit värre. Jag har hört mänga grannar klaga och så som vintrarna är nu för tiden så vill man ju ha varmt och skönt när man kommer inomhus. Jag har fått så ont och blivit så stel att jag inte trott att jag skulle överleva dom senaste vintrarna innan dom bytte termostater och skruvade upp värmen i  elementet i rummet och jag tejpat och täppt till fönstret. Nu har det blivt väldigt torrt istället men värmen stannar kvar så jag mårbättre i musklerna. Den andra av gubbarna stod kvar vid dörren och smålog, och innan dom gick efter en knapp 2 minuters koll av fönstren så sa han dom skulle försöka ordna problemen med fönstren. Den buttra gubben hade redan hunnit plinga på granndörren och så försvann dom lika snabbt som dom kom. Jag vet att den grannen bredvid har klagat hejvillt på senaste tiden för att hon har det så kallt, så den buttre gubbens mungipor kommer nog gå neråt lite till.

 

   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards