Bobacken

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Yvonne - 4 oktober 2013 09:51

Solen skiner från en klar öppen himmel här där jag bor. Lite disigt och kallt är det och mina muskler värker vid kontakten vid den råa luften. Till mina katters besvikelse så har jag stängt balkongendörren på nätterna och så fort solen har gått över till västra sidan av huset så stänger jag till. Dom får vara på balkongen om dom vill men då blir dom utestängda ett tag. Det är mest Smillan som vill vara där, men jag har märkt att även hon har märkt att det blivit kallare. När jag ska släppa ut henne och jag öppnar dörren, så sniffar hon lite först på luften, sprätter sedan på framtassarna innan hon försiktigt kliver ut. Men när solen ligger på, på förmidagen då kan hon tycka att det blir för varmt fortfarande och går då in och kyler ner sig på köksgolvet.

 

Jag har letat efter en luftfuktare som avger varm luft. Igår så hittade jag en ute på nätet som verkade intressant. Jag försöker kolla upp dom innan så att folk som köpt dom är mer nöjda än besvikna. Den här luftfuktaren hade jag inte sett förut, trotts attt jag letat länge. Milles ägare ringde upp mig och frågade om jag letat på www.trettio.se och jag hade faktiskt gjort det, men inte sett den här.

 

 

 

Honeywell HH950E heter den.

Dom som köpt den var nöjda med den och den hade fått full pott i stjärnor. Jag kunde inte se om någon klagat på att den fört oväsen, vilket jag sett många göra över andra luftfuktare. Den kostade 599:- och fuktade upp rum upp till 25 kvadratmeter. Hela min lägenhet är på 42 kvadrat meter och det är själva rummet som blir olidligt torrt på vintern. Sedan jag tejpade igen fönstren och fick upp värmen i elementen så blir atmosfären väldigt torr och varm, jätteskön för mina muskler, men inte skönt för mina ögon/bihåler och svalg. Jag försöker hitta en bra balans så jag inte ska deppa ihop till vintern. Jag tappar lusten att göra någonting då jag knappt ser någonting pg av all salva jag måste proppa i ögonen så dom inte ska brinna och svida så jag blir halvt galen.

Jag valde en luftfuktare som avger varm luft eftersom rå luft får mina muskler att må dåligt, då kan jag lika bra öppna ett fönster. Varm fukt som liknar den på sommaren verkar vara det som känns bäst, i allla fall när jag tänker på det. Jag behöver ju inte ha igång apparaten hela tiden och vad jag förstått så kan man ställa in apparaten i 2 olika lägen.

Jag har nu beställt den, på cdon.com där jag redan har ett konto, och... det är även där fraktfritt, precis som det är på trettio.

Än så länge så är luften rätt ok i lägenheten, för det är ju rätt rått ute just nu. Jag är himla glad över att jag tog den där promenaden ut på Hindens rev sista dagen då luften var härligt ljumn. Nu får jag ta det väldigt lugnt så jag inte sträcker mig. I förr går när jag skulle gå nerför trapperna i trapphuset på eftermiddagen, så hade bena stelnat så jag nästan vrickade mig i var steg nerför.

Vilken +++++ kropp man har. Just nu när jag skriver det här så värker det i händerna som attans, men jag ska snart gå och ta en het dush och det ska bli +++++++++ gött. Ha en skön fredag nu på er.

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards