Bobacken

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Yvonne - 5 oktober 2013 18:49

Har inte varit ute idag, bara på balkongen lite och känt på den fuktiga luften. Idag har det verkligen inte varit torrt väder, bra väder för mina ögon har det varit. Jag har i lite över en vecka kluddat på en ny acryl tavla. Jag hade tidigare köpt panå på hård kartong som har en yta som inte är så skrovlig. Det går åt mindre med färg upptäckte jag. Köpte 5 st i en bunte för en billig summa på hemkompaniet. Det blev mycket lättare att scanna av målningen sedan och det var precis så den fick plats i scannern, bara lite på bredden fick inte plats. Jag har målat gamla träd med höstfärger och några djur slank med. Det var faktiskt roligt att måla med acryl för det luktade inget och det var lätt att göra rent penslarna. Acrylen går att späda ut lite med vatten också, som med vattenfärger. Ska nog ge mig på att måla en till med Hallowen motiv, som jag gjorde förra året. Jag gillar att måla gamla knotiga träd med inslag av lite skrämmande figurer. Hoppas ni gillar min tavla. Klicka på bilden så blir den större. Bildens riktiga storlek är ca 30 gånger 23 ung.

 

Löven kanske inte blev så bra, för jag tycker det är tråkigt att måla löv. Jag hoppas också att ni ser att det är en räv som kikar fram bakom trädet längst fram, jag har inte målat någon räv förut. Jag har målat ur fantasin men jag tog hjälp av en bild i almanackan så jag skulle få lite disig effekt. På höstkanten så blir det rätt dimmigt ibland. Om ni vill titta på mer bilder jag gjort, kika då in på den här adressen: http://minkreativasida.hemsida24.se/ 

 

Han nu en fortsatt skön helg på er. 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards