Bobacken

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Yvonne - 22 oktober 2013 11:02

Jag bor ju i Lidköping och här finns det gott om parkerings platser än så länge på en vardag. På helgerna, speciellt på sommaren när det är marknad är det dock lite svårare om man ska pparkera fram på stan. Då av någon anledning så är halva landsbygden fram på torget. Vi har ett stort torg med ett stort gammalt jaktslott som varit Magnus Gabriel Delagardies slott. Det såg nog lite annorlunda ut p hans tid kanske. Jag minns att det var gult innan det brann i början av 1960 talet, men nu är det rött.

 

 

Det kostar inte så mycket heller att parkera fram på stan, har för mig det var 5:- timmen eller var det 6:- Jag har det så bra så jag kan ta cyckeln fram om jag vill när det är trångt.

Varför jag undrar hur ni har det med parkerings platser där ni bor, beror på att jag åkte till Skövde igår. Skövde är en lite större stad. Jag skulle till tingshuset i ett ärende och jag åkte tidigt för jag tänkte ta enh sväng till Biltema och köpa lite grejer till bilen. Jag hade med mig lite smörgåsar som jag åt i bilen innan jag började dra mig mot innerstan. När det var en timme kvar ung. innan jag skulle vara i tingshuset så åkte jag och det var väl tur det. När jag väl hade hittat tingshuset så snörade jag runt om på gatorna och letade febrilt efter någonstans att parkera. Det var fullt med bilar på smågatorna och där fick man bara stå en halvtimme. Jag svängde in på tingshusets parkering och där var fullt där med och så var man tvungen att ha perkerings tillstånd fast man fick betala. Jag fick dra mig längre bort från tingshusets område och hittade en parkering på en gata, men när jag lagt i en tia i en automat så visade det sig att man bara fick stå där en timme, och det tyckte jag var för lite. Jag visste ju inte hur länge det skulle ta. Klockan tickade på och jag kände hur paniken smög sig på. Till slut en gata längre bort hittde jag en parkering där man fick stå 2 timmar, men då räckte inte småpengarna utan jag fick springa in på ett apotek bredvid. 10:- plus 30:- kostade det allt som allt. Jag fick ju betala för parkeringen för en timme innan. Det fanns ett parkerings hus längre bort, men det var för långt bort och nu fick jag halvspringa för att komma i tid. Det här var en vanlig vardag men Skövdes gator var fulla med bilar. Jag såg en kvinna på en sådan där tvåhjulig sak svischa förbi på trottoaren bredvid och en sådan var det nog bra å ha om man bodde där. Vad jag gjorde i tingshuset? det talar jag om en annan dag.

 

Ha nu en underbar dag.

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards