Bobacken

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Nu har jag bytt header

Av Yvonne - 17 oktober 2013 20:46

Det är ju snart Halloween och jag har mixtrat ihop en festlig bild på mig själv. Jag har varit inne i Gimp och lekt lite också, men... jag höll på att bli tokig. Jag har den senaste eller hade den senaste varianten av Gimp. Jag har inte använt Gimp så mycket p ett bra tag, och nu när jag skulle använda den och testa dom senaste moderniteterna i Gimp så strulade det hela tiden. Jag hade lagt ner mycket jobb på samma bild där jag gjort en test som rullade upp från grytan. Ljsuen fladdrade också. men när jag skulle spara den så blev det inte sparat som animation, men det var inte det jobbigaste, för jag kom på att jag glömt spara ner animationen som animation. Det jobbigaste var när jag skulle få texten flytta uppåt, en bild i taget. När jag kopierade in texten varje gång så slog förankrings verktyget til. så jag itne kunde flytta texten med flyttverktyget. I varje bild krånglade det. När jag sedan skulle få ljusen att fladdra så plötsligt så gick det inte att komma åt Iwarpen, och en massa andra verktyg var plötsligt borta. Segt gick det också och jobbigt var det att föminska och förstora penslarna mm. Nä tacka vetja gamla hederliga Gimp 2,6:an. Den är inte så avancerad kanske men den funkar väldigt bra tycker jag.

 

Idag har jag inte varit utanför dörren, jo jag sprang ner efter posten nyligen. Jag har huvudvärk idag och som jag försöker kurera med het ånga. Har suttit med huvudet under en stor badhanduk, över en gryta med het ångande vatten. Det blev lite bättre kände jag, men jag får nog göra om det senare. Jag har också suttit en hel del framför datorn, men snart så ska jag släcka ner. Nu orkar jag inte mer. Jag har också gjort något annat, färgat håret rött. Valnöt heter färgen så nu kan jag gnistra ikapp med höstlövern. Milles ägare hjälpte mig att klippa av lite hår i förrgår också, en hel del hår för det var torrt och slitet. hoppas ni gillar min ny hår färg.

 

 

Ha nu det så gott så länge.

 
 
inger Rozén

inger Rozén

18 oktober 2013 11:24

Hej!
Men en fin header!
Nya finesser är int alltid så bra.I hotmail har dom tagit bort vidarbefodra knappen,som var så enkel.Jo,den finns om man söker,men då funkar den inte som jag vill.Kram,Inger..Trevlig helg

http://Chintohs.blogspot.se

Yvonne

19 oktober 2013 00:19

Ja ibland blir det bara krångligare och så dyker det upp en massa fel istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards