Bobacken

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Hej på er, nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen.

Av Yvonne - 14 oktober 2013 20:53

Jag har fastnat i ett spel på facebook, Pirates of Carribean. Sparrow snor ens skepp i början och man fastnar på en ö som man får hjälpa till att bygga upp. Man bygger upp en flotte med skepp och jagar Jack runt, samtidigt som man får en massa andra pirater på en som man får skjuta i sank. Det spelet har satt sig i huvudet på en så man drömmer om det. Det är det bästa spelet hittills på facebook som jag spelat där.

Vädret har varit soligt och klart och jag har inte bara suttit framför datorn och spelat. Jag har tagit lite nya bilder, både från Bobacken och från Råda. Jag har testkört varmluftfuktaren också, som jag fick förra veckan. Den har varit jättebra, men jag kör bara med den när det behövs. Till vintern kommer det bli ännu torrare, och jag tror apparaten har varit en väldigt bra investering.

 

Här kommer några höstbilder från Bobacken.

 


Obs! Det är väldigt lite vatten i Vänern just nu. Mikael som jag brukar få följa med ut och fiska. Hans båt står snart på botten vid bryggan. Vattnet har sjunkit runt en meter säkert sedan i somras.

               

Nu går solen ner över trädtopparna i söder. I somras så gick solen ner i väst.

 

Bilden ovan tog jag i mitten på Juli.  Nu längtar jag till nästa sommar. Sommaren är min årstid.

 

På vägen ner till Sandvikens badplats och Bobacken så går det nu 3 hästar i en nybyggd hage. Jag tyckte deras färger matchade bra till alla färgsprakande höstlöv så jag tog lite bilder även på dom.

 

           

I går, på söndagen så tog jag en tur upp till Råda ås och tog lite bilder. Solen sken och jag ville fotografera färgprakten över Lidköping och runt Råda.

 

 

På bilden ovan visar Råda kyrka, och en del av den lilla pulka backen som jag åkte pulka på som liten.  

 

   

 


Veckan som kommer ska det bli lite sämre väder, med regn och kanske snöblask, vem vet. Hoppas att snön håller sig borta nästa vecka i alla fall, då jag måste åka till Skövde på måndagen. Jag ska till tingshuset och bli förhörd om hur jag hade det i fosterhemmet där jag växte upp. Jag skulle egentligen ha åkt upp till Stockholm, men jag slapp. Jag ska bli förhörd genom en videolänk, tänk vilken bra teknik vi har nu för tiden.

Ha det så gott och ta det nu lugnt i höstrusket.

 

 

 

 
 
Fenixmona

Fenixmona

17 oktober 2013 06:39

Å´så många underbart fina bilder! Både höstbilder och hästbilder är jättefina! Säkert bra apparat du skaffat dig! Spännande att få höra hur den funkar under vintern! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards