Bobacken

Alla inlägg under augusti 2013

Av Yvonne - 4 augusti 2013 12:38

Jag försöker vara ute på Bobacken så mycket jag kan när vädret tillåter och det inte blåser. Jag har ju döpt den här bloggen till Bobacken och det är ju ett passande namn just nu. Jag har dille på att fota solnedgångsbilder och det går ju rätt bra med min lilla enkla digital kamera. Jag har försökt ta kort på månen emellanåt, men då behövs en systemkamera med stor lins. Jag var på auktion här i stan i förra veckan. Jag följde med en granne som hade grejer där från sin mammas dödsbo. Det var inte meningen att jag skulle bjuda på något, var det tänkt, men så hittade jag en Nicon system kamera lite äldre modell. När den väl skulle säljas så hoppade jag rätt snabbt, för det gick så himla fort och en person som stod bredvid auktionsförättaren trissade upp budet. Jag misstänkte att det var han som ägde kameran som försökte få upp priset. Min granne gjorde så på en del saker som var hennes, så dom inte skulle budas bort för billigt.

Jag skulle vilja ha en kombinerad system/digital kamera någon gång längre fram. En sådan kan man koppla till datorn och få fram bilder den vägen.

Här kommer ett gäng nya bilder som jag tog i fredags kväll.

Klicka på bilderna så blir dom större.


                                       


Igår var det riktigt varmt, men det blåste ordentligt  som tur var. Annars hade det varit ännu varmare. Jag åkte ut till en liten bakluckeloppis efter lunch. Den fanns på en gård ute i Skalunda. Det mulnade på ordentligt i väst och det kändes att det var något oväder pågång. Några av försäljarna troppade av lite i förtid för det var så varmt, och jag tog på mig min solhatt för säkerhets skull. Jag hittade en svart ram till en av mina egenmålade akvareller, och så köpte jag en liten ängel av silver och pärlor. Det var en tjej som sålde egenhädigt gjorda smycken, men om man köpte smyckes änglarna så gick en del av vad dom kostade till cancer fonden, så jag kände att jag gjort något bra när jag köpte den här.


 


Visst är den fin.

På vägen hem sedan så åkte jag förbi Clas Ollson och köpte en målar spattel som jag ska använda när jag målar med acrylfärgerna sedan.

Jag tittade även lite på luft fuktare. Finns det någon som vet någon bra som är bra i pris, funkar bra och inte för väsen av sig så mycket.

Jag skulle egentligen åka till Trollhättan idag och köpa en Vicks luftfuktare som Clas Olsson säljer där. Det är en utgående produkt och det finns bara en sådan kvar och den säljs nästan för halva priset. Men när jag läst lite mer om den på nätet så avvaktar jag lite.

Jag måste få upp fukten mer i lägenheten i vinter. Jag vill ha varm fukt, inte kall rå fukt, för då får jag jätteont i musklerna.

Jag bävar inför vinterns torra klimat. Jag har även sommartid jätteproblem med torra ögon. Jag mår bäst när jag sitter ute på min inglasade balkong, och så fort jag går in i lägenheten så känner jag direkt att det är en annan sträv torr luft där inne. Jag använder ögonsalva stup i kvarten, och jag har pluggar i ögonkanalerna som ska göra att den tårvätska jag har kvar, ska kunna komma fram. Jag brukar gå omkring och spraya möblerna med vatten och även ge mig själv en dusch i ansiktet emellanåt. Det är skönt, men huden blir så torr när vattnet torkat bort.

Nä jag ser verkligen inte fram mot kommande vinter. Tänk den som kunde flytta med flyttfåglarna.

Ha en fortsatt skön helg nu på er.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards