Bobacken

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Yvonne - 6 augusti 2013 10:58

Det är 1:a gången i sommar som SMHI går ut med en klass 1 varning för kraftig åska, så man får väl ta dom på lite allvar den här gången. Mer om det kan ni läsa här http://nyheter.se.msn.com/inrikes/smhi-varnar-f%c3%b6r-kraftig-%c3%a5ska


Jag gillar åska men det beror på var jag är. När jag bodde hemma ute på landet så slog åskan ner hos oss rätt ofta och en gång en natt höll det på att gå riktigt illa. Jag har skrivit om det tidigare i bloggen. Nu bor jag i lägenhet och känner mig lite tryggare, men man får inte känna sig för trygg för strömmen kan gå och en del apparater är känsliga är känsliga, tex datorn som inte gillar när strömmen plötsligt försvinner. Det finns en del grejer i den som det kan bli problem med då. Jag passar på att skriva lite i bloggen och varna lite innan.


Jag var ute vid Bobacken igår igen och njöt av en fin kväll. Solen försvann tidigt bland molnen men det var åter en kväll som var lugn och fin. Tänk att man inte behöver åka så långt för att få uppleva en så vacker natur. I sommar har jag mest åkt fram och tillbaka till Bobacken, en sväng till Snäjk har jag också tagit och så har fått följa med Mikael ut några gånger och fiskat. Hoppas det kommer bli mer fisketurer ut med Mikael. 

Jag brukar åka till Nossebro några gånger på sommaren, men i år när det varit marknad så har det varit ruskigt väder så jag har avstått. Jag brukar inte handla speciellt mycket när jag är där. Jag gillar bara att vandra runt lite, köpa lite godis och kanske någon liten billig sak. Jag brukar ta en sväng till Snäjk efteråt men i år så har jag redan varit där.

Nästa måndag den 12:e ska till KSS i Skövde och ta ett biopsi prov i munnen som ett sista test på om jag har Sjögrens. Min mage blev lite sämre sist när jag grillade soja korv för en vecka sedan ung, så soja korvar får jag nog låta bli i framtiden om jag ska grilla, även mjukglas. Isglass är det inget problem med att äta, men jag försöker hålla mig borta från laktos och gluten, och fibrer. Jag bakar mitt eget bröd på glutenfritt mjöl ochdå kan jag reglera hur mycket fibrer jag vill ha i. Just nu så får jag minska på fibrerna igen, så jag blir ok tills på måndag. Jag får åka lite över 5 mil när jag ska till Skövde, och om man är dålig i magen så man knappt hinner på toa, då är det inte så kul.


Jag tog nya bilder igen igår, och nu visar minnes kortet rött för at det snart är fullt, så jag får antingen ta och radera lite kort eler köpa ett nytt.

Ha nu en fin tisdag på er, men ta det lugnt när åskskurarna kommer.


(KLicka på bilderna så blir dom större)


               


 


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards