Bobacken

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Yvonne - 12 augusti 2013 16:18

Är precis hemkommen från en tripp till Kss i Skövde. Har inte vågat äta något innan ifall att min IBS mage började sätta igång, och nu så har jag sörplat i mig en drickbar yougurt, laktos fri, en stor skiva vatten melon och nu smuttar jag på en Red Bull. Jag brukar inte dricka Red bull men jag tänkte att jag behövde lite extra energi när jag inte ätit på ett tag. Jag har fått 4 stygn i underläppen så jag avvaktar lite med att äta något så man måste tugga för mycket. Jag var inne på käk kliniken och tog biopsi prov. 4 st saliv körtlar opererades bort i underläppen och som ska undersökas sedan om jag har Sjögrens syndrom. Jag blev 300:- lappar fattigare för det var min ögonläkare som skickat remiss till Skövde. Om det var min läkaren från Guldvingen som gjort det, så hade det bara gått på 100:- 
Det känns rätt ok! i läppen just nu, så det ska väl går bra. Jag har råkat ut för värre saker tidigare med läppen, som den gången Mallens mamma Figgy höll på att ridas in. Jag höll på att vänja henne med tränset och hon tyckte det kliade. Jag lät henne klia sig på mig, vilket är väldigt dumt. Rätt som det var for hon upp med huvudet och drämde till mig på munnen med spännet på tränset, det som sitter uppe vid pannremmen. Stjärnor började dansa runt huvudet på mig och underläppen var blodig. Spännet hade smält till underläppen och tryckt till mot tanden under så det blev ett stort jack genom läppen. Läppen svullnade upp och jag fick jätteont och kunde knappt äta något på en hel vecka. Jag gick aldrig till någon doktor, vilket jag kanske borde ha gjort för det behövdes nog rengöras ordentligt och sys. Så många smällar man fått som ung när man hållit på med hästar. Det är bara 3 gånger som jag minns att jag sökt läkare efteråt, och alla dom gångerna så har jag hanterat en häst på marken. Det är inte bara när man sitter på dom som man behöver skyddsutrustning. Tänk på det alla hästälskare.

 

   

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards