Bobacken

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Yvonne - 8 augusti 2013 11:47

Jag fick inspiritaion för några dagar sedan och började kludda lite ute på min balkong, där mina ögon mår som bäst. Den är inglasad men man kan lät öppna upp. Jag sitter i en gammal fåtölj och laddar upp med div. kluddgrejer omkring mig och flyter bort till en annan värld. Denna gång flöt jag bort till en plats där vågor slog mot en hög klippvägg, måsar skriade i skyn och ett mystiskt skepp stävade fram borta i horisonten. Tavlan är itne större än ett vykort och det är lagom stort att börja med när man alldrig målat med acryl förut.

Här kommer 2 varianter av tavlan. Jag lade till några ramar inne i Photoscape.

Klicka på bilderna så blir dom större.


    

Jag gillar att måla sjömotiv men är novis på det. Jag har inte målat så mycket i mitt liv, mest tecknat men jag vill lära mig mer hur man målar.


     

Titta gärna på filmen ovan och få lite inspiration.


Jag får förfrågningar då och då om jag vill måla något och sälja till dom. Men efter lite funderingar så har jag bestämt mig att det får vara. Jag har blivit sjukpensionär av en anledning, och jag är väldigt stresskänslig pg. av att jag haft svår värk. Dom senaste åren har jag fått torrare och torrare slemhinnor och jag har ingen tårvätska kvar. Nu sommartid vill jag mest vara ute på Bobacken och försöka tänka bort all inre stress jag har. Om jag målar något så sitter jag på min balkong där luften är bra för mina torra ögon. Jag målar tavlor som får mig att må bra och som jag själv vill titta på, och gärna behålla själv. Med tiden om jag fått ihop lite mer tavlor så skulle jag vilja ställa ut några som är bra.

Vinter tid tappar jag lusten att måla något alls pg. av ögonen som bränner och svider. Jag får dränka dom med ögonsalva så jag knappt ser något emellanåt, men jag ska skaffa en luftfuktare till hösten som jag hoppas gör luften mycket bättre i lägenheten så jag slipper bli deppig. Alla kan måla om man bara tränar lite. Ha inte för stora krav bara för då tappar man inspirationen. på www.youtube.se kan ni hitta många instruktions filmer om hur man målar med olika färger, och... det är alltid roligare att måla något själv och hänga upp det sedan på väggen hemma.


Idag vaknade jag väldigt sent. Klockan var nästan halv 11 och jag åt frukosten halv 12 vid lunchtid. Det är mulet ute och det regnar och jag funderar på hur många det är som ska gå fram på stan och titta på Hjulafton som är idag i Lidköping. Jag håller mig nog hemma och försöker göra lite hushålls sysslor. Om jag ska titta på Hjulafton så vill jag ha fint och torrt väder. Jag var framme förra året och tittade och här kommer lite minnes bilder från förra årets Hjulafton.


       


Ha nu en skön torsdag på er, ha det så gott.




 


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards