Bobacken

Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Yvonne - 30 augusti 2013 12:04

Härom dagen så åkte jag ut till Spiken på kvällen. Det blåste för mycket för att sitta ute vid Bobacken så jag tänkte åka ut och hälsa på Milles, men först blev det en sväng ut till Spiken. Affärerna var stängda och det var nästan folktomt, så jag tänkte att jag för skoj skull kunde filma lite. När jag sedan kom hem så mixtrade jag ihop delarna till en liten film. Spiken är ett fiskeläge ute på Kållandsö. Där finns rökerier och små fiskeaffärerna och kiosker samt en restaurang där man på somrarna kan äta en fin lunch. Dom har även Julmarknader och påskmarknader och på somrarna så har dom div. olika mat jippon. Om ni vill veta mer så sök på Gooogle om ni kanske vill åka dit någon gång.

 

 

 

Här kommer mer film. Jag blir riktigt avundsjuk av att se den, för jag längtar efter att få åka ut på sjön och fiska.

 

 


Obs! Jag gillar inte när man stoppar i dom i grytan och kokar dom, men det kanske inte finns något annat sätt att avliva dom på. Jag har hört att om man kokar upp vattnet ordentligt först och lägger i kräftorna när vattnet är som hetast, så går det fortare för dom att dö. Jag har inte ätit kräftor sedan jag var tonåring, men jag minns smaken.

Ha nu en skön fredag på er nu.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards