Bobacken

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Det är muskel knut och sträcknings väder nu, så var rädda om er.

Av Yvonne - 24 april 2013 10:40

Det fuktiga blåsiga vädret gör musklerna mer stela. Jag vet flera just nu som har känningar av ryggskott, och mina egna muskler har blivit extremt stela, det bränns och småhugger i dom och dom känns svullna. Jag svettas som en kran nästan, och när jag jobbar med något så blir kläderna våta, och musklerna nerkylda. Jag är livrädd att sträcka mig så jag har fortfarande på mig flera lager med kläder så jag ska hålla mig varm och torr. Värst mår jag p morgonen då jag blivit stel som en pinne. Mina magnesium tabletter tog slut för 1 och halv vecka sedan, men i söndags då kände jag att jag absolut måste köpa mera. Magnesium är bra för musklerna och för deras nervbanor, och för mig som är kronisk sjuk i dom så är det extra vicktigt att äta och tillgodose mig lite extra magnesium. Annars om man äter bra mat så finns det  magnesium i maten, men tydligen inte tillräckligt. Ni kan läsa mer om Magnesium på den här sidan: http://annikadahlqvist.com/2013/01/09/fantastiska-magnesium/

 

På den här sidan kan ni också läsa mer om hur vädret påverkar kroppen:

http://www.alltomvetenskap.se/nyheter/vadret-och-halsan



Det har blåst som attans dom senaste dagarna, och det har även regnat. Det har behövts komma regn för nu börjar gräsmattorna grönska. Jag har varit ute och borstat min väns hästar också, speciellt den ene, Shinja som inte är klippt. Hon fäller i stora lass just nu och man kan knappt ta i henne får då får man handen full av lång päls.

 

 

Milles fäller inte så mycket för ägaren har klippt av honom nästan all päls, förutom det på ryggen där sadeln ligger på. Milles tappar aptiten på våren för han blir så slö vid fällperioden. Därför klipps han alltid så han ska må bättre. 

 

 

 

Till och med hästar blir påverkade av vädrets makter.

 

Jag har varit ute och rastat grannens gamla hund några ggr. Det är grannens mammas hund egentligen, men hon avled för ett litet tag sedan så hunden har fått flytta hem till dottern. Jag har "miljötränat" mina missar samtidigt. Jag har testat att släppa ihop dom succesivt, och än så länge så har det inte blivit något bråk, men dom är väldigt försiktiga. Hunden ser och hör dåligt, men har varit med katter förut. Smillan är uppväxt på en hästgård där det fanns hund och även Nossan, men det var väldigt länge sedan, hon fyller 12 år i augusti.

 

När det varit soligt väder så har jag också suttit på min inglasade balkong och börjat måla på en ny akvarell, men nu har jag fastnat för jag vet inte vad för bakgrund jag vill ha på den. Jag får leta igenom mina bilder och se om jag hittar en bild som skulle passa som bakgrund till Fenix fågeln jag målat. Jag funderar på en ljusblå färg nedertill som blir mörkblå till svart längst upp, men jag vill ha något mer målat i bakgrunden, men vad.

 

 

Jag ska titta igenom Harry Potter böckerna också. Det kansle finns ett omslag med något som kan inspirera.

 

Jag har också sått krasse igen. Jag brukar ha det på min inglasade balkong. Blommorna doftar underbart gott. Jag har också fräschat till en tavla som jag bytt ut. Jag har haft en stor bild föreställande en stenig strand med vattenskvalp på. Solen har blekt den så man knappt ser längre vad det är för något på bilden, men igår så gick jag in i Photoscape och förvandlade om ett foto från spiken till en blyerts teckning. Tyvärr så kan jag inte göra den större och jag har bara svart färg i skrivaren. Men när jag vände på den gamla bilden och satte fast den nya A4 bilden i mitten, så blev det rätt snyggt ändå. Så här ser den omförvandlade bilden ut.

 

 

 

Utan ram.

Nu hänger den inglasad ute på balkongen och får en att längta till öppet hav, eller sjö.

 

Här kommer några roliga historier som kom med http://www.humorbrevet.se/  idag.

 

Skolpojken till fröken:
- Pappa säger att om inte fröken slutar vara elak mot mig, så ska han se till att fröken inte är fröken längre...

Present till jobbarkompis
...och så var det Birgitta som var vårdboendets värsta skvallerkärring, dominant och elak. Stor i käften som få var hon också.
Till födelsedagen samlade resten av personalen ihop till en toalettborste ..





Bellman och konsten att fjärta långt
Bellman, en ryss och tysk skulle se vem som kunde fjärta en kork längst.
Ryssen fjärtade tjugo meter och tysken fjärtade fyrtio meter.
Då hämtade Bellman korken och stoppade in den. Sen släppte han en enorm brakare och korken försvann.
Efter en vecka kom det på nyheterna:
- Kines skadad i huvudet av kork...

  

Ha nu en bra dag och var rädda om er nu.

 

 

















 

 

 
 
Fenixmona

Fenixmona

25 april 2013 04:41

Ja, nu är det värkväder, men idag känns det bättre men dessvärre visat min termometer på minus igen...Usch! Den där Fenixfågeln påminner lite om den jag har på ryggen vid mitt cybernamn...Fenixmona. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards