Bobacken

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Yvonne - 4 april 2013 19:14

Det var inte meningen egentligen, men bilen drog ditåt    Nå inte riktigt så var det väl inte. Magen var inte ok så jag hade inte tänkt att åka så långt. Jag var först på Rusta och tittade efter en dörrmatta som var med i senaste reklambladet, men... den hade dom inte fått. Jag ville ut och åka lite och jag tyckte att min bil behövde få gasa på ordentligt så det blev att jag vände nosen åt Skara hållet och for iväg. Jag hade sett i senaste reklambladet från Jula att dom sålde färgglada stekpannor för 99:- Min gamla blir bara rundare och rundare i botten och jag har länge tänkt att köpa en ny, men jag har fullt upp att spara pengar till annat. Igår var jag och inhandlade bromsskivor och belägg till bilen.

Som tur är så har dom kund toalett på Jula, för jag hann knappt kliva in i affären för än jag kände att nu måste jag rusa till toaletten. Magen är fortfarande inte ok, trotts att jag äter glutenfritt. Jag läste på nätet att det kunde ta ca 1/2 till ett år innan tarmlöddret hade växt tillbaka. Jag vet ju inte om det är det problemet jag har, men jag får väl ha tålamod, magen har i alla fall blivit bättre mot vad den varit tidigare. Ska ta och baka glutenfritt bröd om en stund igen, och jag ska nog inte ta i fibrer den här gången.

Det visade sig att stekpannan var mycket robustare och större än min gamla, och jag valde en blå för mitt kök är blått. Den var väldigt billig för att vara så robust, och det är ett års garanti på den. 


   

Jag köpte en ny stekspade också. Den verkar snällare mot pannan än min gamla stålspade.

Imorgon blir det nog pannkakor till lunch. Det ska bli spännande att se hur den nya stekpannan bakar dom.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards