Bobacken

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Trevlig helg på er nu

Av Yvonne - 19 april 2013 20:10

Jag har inte skrivit i bloggen på ett par dagar. Jag har varit lite upptagen med att göra förvridna bilder som jag lagt upp på Facebook i Positiva gruppen för kroniskt sjuka. Det är bilder som man ska gissa på vad det är för något.


   

Som dom här bilderna ovanför. Kan ni gissa vilka kändisar bilderna föreställer?

Samtidigt som jag förvärngde bilder så gjorde jag även några nya animationer. Det var så länge sedan jag gjorde det, men jag kommer ihåg det. Jag har sparat ner massor med instruktioner från Vickes blogg där han kärde ut hur man gjorde animationer i Gimp, men jag har även hittat lite mer informatin ute på nätet. Man kan verkligen göra mycket med hjälp av Gimp.


       


I måndags så åkte sommardäcken på, och varje gång jag byter till sommardäck, så får jag en sådan härlig känsla inombords. Även om det inte är sommar riktigt än, så känns det ändå lättare. Det är som när man skiftar från vinterkläder till vårkläder mm. När nu kofferten är tom på däck så har jag kört iväg med skräp till soptippen. Jag har samlat på mig lite under vintern, saker som gått sönder och som blivit slitna. Det är skönt att vårstäda. Jag ska ta och så krasse också. Varje sommar har jag krasse som växer uppåt i en hemmagjort nät på väggen. Blommorna luktar så gott så man nästan blir hög av den.



Det är något som jag ser fram emot igen.

Efter några regniga dagar med mycket bläst ( Det blåste ca 21 meter i sekunden ute på Vänern), så ska det bli soligt igen, men lite kallare. Ett riktigt april väder är det med en sen vår. Det känns i musklerna när det ändrar på sig i vädret. Kroppen är som en barometer. Men när väl vädret har stabiliserat sig igen så känns det bättre igen.

Nu får ni ha en skön helg på er, ifall jag inte skriver i bloggen på ett par dagar. Nu ska jag ta och äta en bit chocklad kaka som jag nyligen gjort. Ha det gott.


   

 
 
inger Rozén

inger Rozén

19 april 2013 23:33

Hej Yvonne!
Så fina bilder.Den med stranden och båten gillar jag.Och så krassen.Påminner migatt jag ska köpa och så.Idag köpte jag en balkonglåda och jord.
JO Bobby,verkar ha hämtat sig från cansern.Lite lustigt egentligen,när man vet,att Jr,hade canser.Bobby ser härjad ut,(makeupen)vi får se!Christophers fru,Rebecka är avslöjad som Cliff Barnes dotter.Jag bara väntar på,att JR,sförsta son,James,ska dyka upp.Och Cally.O,det finns massor.Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

 
Fenixmona

Fenixmona

20 april 2013 07:54

Bilken bra liknelse, att kroppen är som en barometer...precis så är det ju!
Jo, jag tappade sugen totalt ett par dagar då det ramlade in anonyma, otrevliga kommentarer! Har mina misstankar om vem det är och hon är blockerad på FB och min mail men mina bloggar är ju öppna. Jag har i alla fall flutit upp igen o tar nya tag! inte ska en enda människa få förstöra mitt liv! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

20 april 2013 15:06

Håller med ;)

 
inger Rozén

inger Rozén

26 april 2013 20:16

Å Yvonne!Krassen är så vackert.Har sått dom idag,i balkong låda.Ska sätta upp spalje också,när de visat sig.Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards