Bobacken

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Vill ni skicka vackra e-mail till någon du håller kär?

Av Yvonne - 14 april 2013 11:57

Gå då in på den här länken http://www.emailbackgrounds.com/ Och vill ni skicka roliga smailys i samma mail? kika då in här: http://www.allsmileys.com/

Så här vackra kan e-mail brev papperen vara. Dom skirvier man på som ett vanligt brevpapper och sedan kan man om man vill lägga till Smilys. Läs noga bara hur man gör.

 

       

 

Jag surfar med hjälp av Goole. Det går snabbare för jag har en gammal xp med internet explorer 8. Med hjälp av google kan jag pendla mellan olika flikar utan att behöva stänga ner en flik. När jag skickar brev tex med hotmail, så är det lättare att skicka sådana här brev när man kan pendla mellan flikarna och kopiera och klistra. Här kommer några roliga Smilys.



Jag letar upp en animation, klickar på kopiera till urklipp, går till e-mailet eller bloggen och klistrar in, eller så trycker jag Ctrl och ett v. Det måste jag göra för jag använder Google. I Internet explorer 8 så klistrar jag in.

 

Idag ska jag kånka upp 2 a sommar däcken och lägga dom i kofferten. Jag har redan 2 liggandes där. Dom har legat där hela vintern så bilen ska bli tyngre i aktern. Imorgon blir det däckbyte och det är sista tillåtna dagen man får köra med vinterdäck, om det inte är snökaos förståss. Äntligen så är det vår. Ha en skön söndag nu på er.

 

 

Den här bilden har jag plitat ihop med hjälp av Gimp och Fotoscape.

Jag tog den här bidlen, försetällande vårt skepp Götheborg.


 

Jag laddade upp den i Photoscape och gjorde en spegel, så man kan skymta den nedanför. Sedan laddade jag upp Barboosa och Kapeten Jack Sparrow i photoscape. Dom har jag tidigare gjort om till Transparenta bilder. Jag har gjort dom med transparent bakgrund inne i gimp så jag kan klistra in dom i andra bilder.


        

Jag förvandlade bilden så den såg ut som ovan, tecknad stil med färgpennor, och sedan förvandlade jag den igen så den såg ut som ett gammalt foto. Man kan göra mycket kul med bilder i datorn.

 
 
Fenixmona

Fenixmona

15 april 2013 06:04

Du är så duktig med dina bilder! Jag har inte tid tyvärr att sitta vid datorn så ofta men den dagen när jag har det ska jag prova lite nytt! Här har vi hela 10 plusgrader denna måndagsmorgon. Härligt! Kramiz!

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

15 april 2013 12:57

Det är skönt för mina ögon när det är fuktigare väder, men mina muskler mår lite sämre. Kroppen är som en barometer och den mår inte så bra när det skiftar väldigt i vädret. Men den stabiliserar sig när vädret gör det.

 
inger Rozén

inger Rozén

19 april 2013 12:58

Det är så fint hos dig.
Tror att våren spelar oss ett spratt.Igår kväll tittade jag på nya Dallas.Så bra JR,såg ut,fast i sin sjukdom.Kram,INGER

http://Chintohs.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards