Bobacken

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Alla vet väl redan att läsk inte är bra att dricka :)

Av Yvonne - 31 augusti 2012 10:25

Men visste ni att man kan lätt göra rent polerna på ett bilbatteri med lite coca cola. Jag såg på the Doctors i morse, och där visade dom hur lätt det var att ta bort oxid på ett batteri, och så stoppade dom ner ett ben i en glasbehållare fyllt med läsk, och man såg hur läsken började bearbeta benet direkt. Alla som dricker mycket läsk får snabbare skörare ben och riskerar att snabbare gå upp i vikt, bli sockersjuka och få många andra sjukdomar. Läsk är rena giftet och the doctors tyckte det var förvånande att man bara tillät det att säljas som livsmedel. Men det finns så mycket annat också som är minst lika farligt, och människan har alltid varit en destructiv varelse. Det är under uppväxten som vi lär oss av dom vuxna hur vi ska leva, och dom vuxna är inte felfria, fast dom försöker få barnen att tro det :) Jag själv dricker kanske någon läsk vid Jul eller påsk, eller när magen är gasig :) Då hjälper lite kolsyrad läsk att släppa på proppen :). Annars dricker jag jämnt vatten från en vattenflaska jag alltid har med mig. Vatten släcker törsten bättre och i mitt fall så blir jag inte så slemmig. Jämnt när jag dricker läsk, speciellt cider, så blir mina bihålor och svalg konstigt slemmiga. Kanske inte så underligt när man tänker på att man kan göra rent ett batteri med kolsyrad läsk :) Min kropp reagerar nog på giftet som finns i läsken.


 

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

6 september 2012 20:11

Hejsan Yvonne!
Tack för dina rader.Ja va kul.tittar du på The Doctors.De gjorde jag förr,men de har så okristliga tider.Jag gillar dom allihopa.
Kul med Cola,tror du man kan rengöra spisen med den?
Mina barnbarn som bor i U.S.A har aldrig druckigt en läsk.Åtminstone vad min dotter tror.
Att vara sjukpensionär är inte enkelt,Min son är sjukskriven,p.gav sina eksem.Men han har soc.Kunde inte få bli sjukpensionerad fast han har gått igenom testerna.Försäkringskassan nobbade.Men han kommer aldrig att bli helt frisk.Är 34 år.Such is the life.Kram,Inger

http://chintohs.blogspot.se

Yvonne

6 september 2012 22:17

Du får testa att rengöra spisen, men det är nog risk att det blir lite klibbigt. Testa att stoppa en rostig spik i lite cola, så får du kanske bort rosten :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards