Bobacken

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Yvonne - 13 augusti 2012 10:22

För jag skriver så mycket i facebook och lägger ut bilder där, så det känns lite jobbigt att göra det en gång till. Jag funderar på att lösenordskydda bloggen så endast dom jag vill ska kunna läsa vad jag skriver i bloggen, precis som på facebook. Jag vill inte lämna ut mitt privat liv till vem som helst, därför har jag endast lagt ut material som jag tycker om och som jag vill visa upp, som animationer och fina bilder. 

På facebook kan man inte ladda upp animationer man gjort, så då är det bra att ha en blogg där man kan göra det lätt :) Nu har har jag inte gjort så mycket animationer och i sommar, däremot så har jag målat lite i Artrage som jag fick med när jag köpte skrivplatan. Jag har också varit ute och fiskat med Miakel igen,  och denna gången fick vi 15 abboorrar, men det tog sin tid innan vi hittade abborrstimmet. Jag blev lite  sjösjuk också, och jag är snurrig fortfarande. Det skulle ju inte blåsa mer än 2-3 meter i sekund, men det blåste nog det dubbla så vågorna fick båten att hoppa och guppa rejält ett tag. Jag mådde bra i början när jag satt och fokusera blicken borta vid horisonten, men sen när jag skulle börja byta drag och jag försökte fokusera blicken på grejerna i båten, då började snurra i huvudet och bli oroligt i magen. Butterkakan jag hade med mig kunde jag inte få ner en bit av, och det snurrar fortfarande i huvudet bara jag tänker och ser bilder på alla dessa vågor :) Jag har problem med yrsel tidigare utan att jag behöver vara ute på sjön, och jag vet inte om det beror på mina bihålor eller att jag är osynligt skelögd, så är tvungen att sitta och träna upp ögonmusklerna med en penna, som jag för fram och tillbaka och stirrar på :). Mikael satt och berättade historier om jättevågor som fått båten att nästa att kantra och vi såg att andra båtar som var ute på sjön guppade och hoppade omkring. En liten båt längst bort vid Hindens rev, skuttade väldigt. Mikael sa att man inte skulle vara där det var grunt när det blåste och gick höga vågor. Vågorna blev så mycket högre där det var grunt.


                   


Klicka på bilderna så blir dom större, å jag hoppas ni kan känna riktigt hur vågorna gungar båten  :) 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards