Bobacken

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Jag förevigar våren

Av Yvonne - 25 april 2011 19:16

Med lite nytagna bilder från min tur runt Kinnekulle, och jag tror banne mig det var den varmaste dagen hittills. Jag åkte vägen förbi Husaby och vidare förbi Kinnekullering, och på vägen upp mot högkullen så stannade jag till vid Hjulets Kaffé, som hade öppet. Det är ett litet fint fika ställe som håller öppet på sommrarna, men som börjar med helgerna först innan turisterna börjar strömma till på allvar. Där finns också ett gammalt vagns museum. Fikastället håller till i ett gammalt omgjort stall. När jag kom dit var det fullt med folk, och där träffade jag på två pratsjuka pensionärer som var minst lika pratsjuka som jag, hi hi. Dom haffade mig på vägen in till fikat och började prata med mig, och denna gången var det inte jag som började. Alla som känner mig vet att jag gillar prata. Jag fick till och med deras telefon nr. och en kram innan jag gick därifrån. Jättetrevliga människor som man kunde prata med helt obesvärat, och vi pratade mest om människor från förr i tiden som jag stött på som liten och som var varit lite som original (udda människor) i Lidköping. Jag åkte sedan vidare över högkullen, Hällekis och till Hällekis badet, där jag inte varit på år och dagar. Jag mindes att vi åkte dit när Tussi min hund fanns. Och en gång kampade jag och mormor där en helg när hon och Isac blivit osams, hi hi. Sedan tog jag vägen förbi Hällekis säteri och vidare förbi Blomberg, Källby och hem igen till Lidköping.

Vilken härlig dag det har varit idag.  

               

 
 
Vicke

Vicke

26 april 2011 17:36

vilken härlig dag du fick, ha en fin kväll nu

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

27 april 2011 16:58

ja, efter den långa vintern så är det skönt med sol o värme

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards