Bobacken

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Yvonne - 8 april 2011 22:53

Vill bara tippsa om en fantastisk konstnärlig film som heter Flying Daggers. Jag har sett den flera gånger och jag tycker den är fantastiskt vackert filmad med all akrobatik i. Jag har skrivit i min gamla blogg tidigare att jag är intresserad av asiatiskt och Japansk konst och historia. Jag kan inte så mycket än men så fort dom visar någon film med historisk anknytning från asien så sitter jag som klistrad. Jag tror mitt intresse började när jag såg Marco Polo för länge sedan på tv, och sedan har jag tittat på gamla filmer med med samurajer och ninjor i, ha ha. Jag minns en film som vi såg på när vi satt och väntade på att familjen Macahaen (vet inte om jag stavade rätt nu) skulle börja. Det var en gammal svartvit film som var otroligt gripande. Jag var hemma hos en kompis och jag hade med mig min lillebror dit som då var runt 6 år. Vi satt alla och snyftade, men rätt som det var så började lillbrorsan illvråla. Han kunde ju inte läsa än men filmen var så sorglig och hemsk ändå, utan att man behövde kunna förstå vad dom sa, så lillbrorsan kunde inte hejda sig stackarn utan började illvråla. Jag undrar om han fortfarande kommer ihåg filmen.




Av Yvonne - 8 april 2011 16:22

I flera år har jag använt samma påskris, men till nästa år så får jag nog skaffa nytt. Smillan har satt tänderna i det bokstavligen, och då har jag ännu inte satt i fjädrar.

     

Det är nog ingen idé heller att sätta några fjädrar i det heller, för då blir väl hon helt skogstokig. Jag har använt samma ris i flera år för jag låter det inte slå ut. Jag tål inte nyutslaget björkris. Jag har tillräckligt med huvudvärk så det räcker vid den här årstiden.

  

Dom säger att när katter ligger med huvudet upp och ner, så har dom också huvudvärk. Lite svårt att verkligen få reda på om det är sant. Man kan ju bara försöka tolka deras ansiktsutryck och kroppsspråk i ett försök att se om dom mår bra. Jag tog ett kort på Smillan en dag när hon låg och sov med huvudet upp och ner. Om man inte vet att det är en katt jag tog kort på, så kan man nästan tro att det är något annat konstigt djur på bilden.

  

Jag tog även en bild på Nossan som sov, och så kom stora stygga matte och väckte henne genom att köra upp kameran i ansiktet på henne. Man ser ricktigt hur irriterad hon blev. Men hon är så kramgo så det är inte lätt ibland att hålla tassarna borta från henne.

Idag är det fredag, solen skiner och det blåser starka vårvindar ute. Lite längre fram när det inte blåser så mycket längre, så ska jag ta mina fiskar grejor och bege mig ner piren i Lidköpingshamn. Hörde av en granne att dom redan börjat fiska där igen.  

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards