Bobacken

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Yvonne - 11 april 2011 19:06

Jag har haft krasse i flera sommrar som klättrat uppför ett hemmagjort nät på balkong väggen. Blommorna luktar underbart och väggen pryds med grönska och färgsprakande blommor i olika färger. Nossan min gamla katt har inte brytt sig så mycket om krassen, men jag har alltid satt upp lite skydd runt korgen i början så Nossan inte ska börja rota i blommjorden.  Får se hur det går i år med Smillan. Jag bävar lite över vad hon ska göra när hon får se korgen nu med blommjord i. Jag har tagit folie plast runt med lufthål överst, och så har jag för säkerhetsskull satt fast stativet som korgen står på, med lite häftmassa under fötterna, och bundit fast handtaget så hon inte ska kunna välta den. Tänkte ha tomatplantor också lite längre fram, men jag får nog inse att jag inte kan ha hur mycket grönt som helst i år för risken är stor att plantorna ryker när det blir jakt på flugor. Obs! Min balkong är inglasad så det är inte så stor risk att katterna flyger över räcket, såvida man inte råkat öppna och glömt att stänga ett fönster. Katterna älskar att vara där ute och nu näsr det blivit varmare så har jag öppet ut till balkongen även på nätterna.

   


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards