Bobacken

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Yvonne - 14 april 2011 17:41

Idag ställde jag mig vid Lidköpingssmåbåtshamn och kastade lite, men inget högg. Däremot så plaskade det längre ut. Därifrån jag stod så ser man även fyren. Såg några därute och jag blev nyfiken om dom också fiskade. Hivade upp kameran för att undersöka saken men jag kunde inte ricktigt se vad dom höll på med. Vad tror ni. Där ute och och mitt i rännan där båtarna går in, står jag och kastar på sommrarna. Tog en bild på vad jag kastar med också, om någon undrar. Det är först en större jigg som tynger ner och som går djupare, och sedan en liten liten jigg som sitter på en vanlig metkrok och som dansar högre upp, likt en viftande flagga när man vevar in. Jag har lärt mig det här av en av dom äldre fiskarna som brukar stå och fiska därute på sommrarna. När inga andra får fisk så brukar han få massor. 

         

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards