Bobacken

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Yvonne - 4 april 2011 23:50

Det är inte bara animeringar man kan göra inne i Gimp. Jag tog på mig en skön sommar topp. Satte solgalasögonen i pannan och tog upp Smillan i famnen, för jag tyckte att vi skulle till stranden. Tänk om det gick så lätt. Jag fick ta till kameran och sedan programmet Gimp för att komma dit, bildligt, hi hi. Här är resultatet.

 

Av Yvonne - 4 april 2011 12:06

Efter att i flera nätter nu drömt otrevliga saker som handlat om otrevliga människor och om Mallen som jag saknar, så drömde jag om att jag fiskade inatt. Jag måste skriva ner det här för det var en så härlig dröm och jag mådde så bra tills jag vaknade och insåg att det bara var en dröm.   Jag bafann mig i en stor djup båt, eller så var jag väldigt liten. En Hobbit kanske, hi hi. Det var andra där också som var helt främmande för mig, men dom gav mig tipps och råd om hur jag skulle fiska. Vi befann oss inte så långt från land för jag såg vass, och jag fiskade med bara en lina som jag kastade ut, med något fluglikande bete på kroken. I början fick jag jättestora räkor på kroken, och sedan stora konstiga fiskar. Jag frågade vad för konstiga fiskar det var, för dom såg inte ut som vanliga sötvattenfiskar. Jag tänkte att det måste vara bräckt vatten. I efterhand så liknande omgivningarna lite som vid Floridas kust. En stor fisk såg ut som en blandning av en jätteaborre och en havskatt, och min hand försvann in i gapet på den när jag skulle ta loss kroken. Som tur var hade jag mina arbetshandskar på mig, som jag brukar ha i bilen, för den hade verkligen stora vassa tänder.  Jag fångade en annan konstig fisk som var svartlila och grön till färgen och slank i kroppen. Jag frågade igen vad det var för fisk men minns inte vad jag fick för svar. Mannen jag pratade med såg road ut. Han var mellanblond och rätt ung. Kanske mellan 30 & 40. Han hade en ljus fiskarhatt som man brukar sätta krokar och jiggar i, och var klädd i biega färgade fiskarkläder. Jag visste inte om jag skulle behålla den svartlila och gröna fisken för jag är lite dålig på att rensa dom, men så sa jag plötsligt att mormor kunde hjälpa mig att göra iordning den, och då skrattade mannen. Strax efter så vaknade jag, och jag tänkte då att mormor är ju död. När jag vaknade så kände jag mig så härligt avslappnad, precis som jag brukar göra efter en skön fisketur. Att fiska lugnar nerverna. Någon på andra sidan kanske skickade den här drömmen till mig för att jag skulle må bättre. vem vet. Min mormor kanske tog hand om fisken åt mig, på andra sidan där hon finns nu. Himmel va mycket fisk hon har fileat och stekt i sina dagar  Hon och Isac åt fisk ofta, och jag kommer alldrig att glömma den gången då jag, Isac och en gammal vän till honom åkte ut på vänern och fiskade en hel dag. Vi fick 63 Aborrar tillsammans. Mormor fick en chock när vi kom tillbaka.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards