Bobacken

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Vad tråkigt livet skulle va utan lite fantasi

Av Yvonne - 5 april 2011 09:57

  

Igår gjorde jag en bild med mig & Smillan på en tropisk strand. Lite senare gjorde jag en till, bilden ovan. När jag var barn så älskade jag att gå på maskerader och jag var faktisk pirat en gång, men då hade jag en gummimask med långt grått hår. I programmet Gimp kan man göra allt möjligt roligt med bilderna och göra om sig själv i. Jag har en bild av Jack Sparrov som jag öppnade i Gimp. Där skar jag ut hatten och sparade den som pensel. Sedan tidigare så har jag också laddat hem penslar från nätet. Flaskan och blodfläckarna är sådana penslar. Jag gjorde om mig själv till pensel också och klistrade fast mig på den tropiska bakgrunden. Man förstår ju att det är fejkat, för pirater hade ju inga solglasögon förr. Jag ser rätt solbränd ut också, men tack vare programmet som är med kameran så kan man ändra på bilderna, om man inte skulle vara nöjd med dom. Jag lär alldrig kunna ta mig till en sådan här tropisk härlig plats, pg. av värken jag har, så jag är väldigt glad över att jag kan ha lite roligt med datorn och med kameran, när jag inte har för jäkligt ont.  Obs! Jag håller också på med en ny animerad header som jag ritat och som har lantligt motiv. Den ska ha lite påsktema tänkte jag.

 
 
jennpenn

jennpenn

6 april 2011 10:03

hejhej, hur fixar man header till bloggen på bloggplatsen.se?

kram!

http://soetcitrona.blogg.se

Yvonne

6 april 2011 13:26

Hejsan! På inställningarna där du ändrar bakgrundsfärg och toppbilder mm. Där kan du ladda upp bilder från din dator och använda i bloggen. Du gör en bild i ett bildprogram du har i datorn och toppbilden ska vara 790 pixlar bred. Jag gör mina bilder eller animeringar i ett program som heter Gimp som jag laddat hem från nätet. I det programmet kan man trixa ihop bilder som man vill. MVH Yvonne. Obs! Gimp kan du ladda hem från sidan Pc för alla. Länklen dit finns på min blogg bland länkarna.

 
kebne

kebne

6 april 2011 14:44

Oh shit, vad coola bilder du gör :O

http://hotbullen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sara

6 april 2011 15:42

Hej! I min blogg skriver jag om mitt liv med ätstörningar, viktnedgång, ångest, depression, hettsätning osv. Kika gärna in och om du känner igen dig eller bara vill bara med tillsammans med mig och peppa varandra att gå ned i vikt eller bli fri från det mörka! Så hör gärna av dig! KRAM.

Yvonne

6 april 2011 15:56

Ok! Du glömde skriva din bloggadress. Jag kikar annars gärna in hos dig. MVH Yvonne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards