Bobacken

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Bobacken finns kvar

Av Yvonne - 30 mars 2014 20:11

Idag tog jag en sväng ut till Babacken, efter att jag stoppat in andra halvan av sommardäcken i kofferten. Har haft 2 av dom i kofferten hela vintern, för att göra aktern tyngre på bilen. Imorgon så ska jag ringa och beställa tid för däckbyte. Har kollat på Klart.se och sett att vädret kommer blir rätt stabilt framöver, även om det drar ner kallare luft igen. Om det skulle bli snö igen, så får väl bilen stå den dagen, för snön lär smälta bort lika fort. Jag kör inte på nätterna eller har något jobb att fara till. 


 

Jag hade inte kameran med mig så jag tog bilder med mobilen. Det syns itne på bilden hur dammig bilen är, men om man går närmare och tittar på huv, tak och bakluckan, så är bilen lika dammig som en sahara öken nästan. Dom har sopat på gatorna, men jag hoppas dom inte plötsligt har slutat med det, för dom har en hel del kvar att sopa upp här och där. Ett tipps när ni tvättar en dammig bil. Srputa över bilen först med massor med shampo och låt det stå och dra en stund innan ni spolar av bilen. Shampot får dammet att lossna och man minskar risken för att få tvättrepor. Det här gruset sitter som klister på bilen. Jag har som jag visat i ett tidigare inlägg köpt ett skummigt schampo till bilen, som jag ska testa nästa gång jag tvättar bilen. Min bil är inne på sitt 26:e år i år, och plåten och lacken är full med skavanker redan, men jag försöker få den att se så fin ut som det bara går, då mår jag bra. Jag kommer inte kunna köpa någon mer bil. Därför är jag så rädd om den.

Den tar mig till vackra ställen som till Bobacken.

 

Här kommer mer bilder från dagens tur till Bobacken. Det var lugnt när jag kom dit men sedan så började blåsa mer och det blev riktigt snålt om näsan till slut.

 

                       

Titta noga på mitten på bilden. En svan simmar där. Han är fortfarande väldigt grå och fyller nog ett år i sommar om inget olycks saligt händer. Just nu är det mycket vatten i Vänern, och man kan inte gå ut torrskodd till stenhällen där jag brukar sitta. Va jag längtar till högsommarväder. Trotts tidig vår så hoppas jag ändå att sommaren skön och varm.

 

Det känns lite bättre i luftrören, fast jag emellanåt hostar lite irriterat. Det har kliat som skam nere i lungorna, och jag har försökt få det att lossna. Idag har jag knappt hostat någonting och det känns inte så tungt att andas. Min mage är dock mer irriterad, men det kunde ha varit värre. Jag vågar inte åka någonstans förän lite senare på eftermiddagen, då jag känner att magen blivit lugnare. I nödfall får man väl springa ut i skogen. 

 

Tjing på er! Ha en lugn start på veckan.

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards