Bobacken

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Yvonne - 15 mars 2014 18:17

Jag tror det är pg. av lite pollenallergi. Ögonen har blivit torrare men det har också blivit torrare luft som drar ner norrifrån över landet. Jag somnar framför tv:n varje kväll och vaknar upp strax efter midnatt då jag får hasa mig till badrummet och göra det jag ska innan jag egentligen ska gå och lägga mig. Jag vaknar sedan vid 8 och när jag ätit frukost så sätter jag mig ute på min inglasade balkong där jag åter igen blir trött och helst skulle jag vilja gå och lägga mig. Varje vår blir det så, men av någon anledning så blir jag sömnig när jag sätter mig ute på balkongen. Jag sätter mig hellre där än inne i rummet där luften är torrare och där det är mörkare, men pollen tränger lättare in där. Men det är så skönt att värma sina stela muskler i den varma solen.

 

   

Mina missar gillar också att vara där ute, men även katter tycker det kan bli för vamrt ibland och söker skydd på en skuggig plats. Det är Nossan min äldsta katt som krypit in i kattburen i bilden ovan.

 

Igår lyckades jag plita ihop en akvarell innan middagen. Det höll på att inte bli någon målning, för papperet var i tunnaste laget och tål inte att bli för för blött. Enligt en akvarell bok jag har så ska man väta papperet först och sedan sträcka ut det ordentligt och tejpa fast det mot en skiva, men papperet höll på att gå mitt itu. Bäst är ett riktigt tjockt papper på runt 300g och mer om man ska måla en akvarell.

 

 

Man får fantisera lite när man ser på målningen.

 

Nu ska jag gå och diska färdigt och se efter brödet jag har i ungnen. Sedan ska lägga mig i tv soffan och kanske somna, som jag gjort den senaste tiden.

 

Ha det så gott.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards