Bobacken

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Yvonne - 17 mars 2014 17:49

Jag vet att det är tidigt, men det är väl tack vare det tidiga vårvädret som fått mig att längta efter att få waxa upp bilen. Jag längtar dock inte efter själva slitet. Jag blir svett som en skurtrasa och blir stel och ledbruten i rygg och arm. Jag brukar vara ute i natuern på en skuggig och läig plats, men i år får jag nog kanske hitta en annan plats, för där jag brukar vara så har dom lagt en hög med nerhuggna stockar. Ja ja, jag har runt 1 1/2 månad på mig tills det är dax, men jag har förberett mig med nytt wax och shampo. Tänk va jag skämmer bort bilen. Jag har fått ljusa fläckar på ena skärmen som gått ner i lacken. Varje gång det regnat på sommaren så bränner regndropparna ner sig i lacken. Jag har försökt med olika sorters waxer men nu hoppas jag att jag hittat ett bra wax, i alla fall ett bättre. Dyrt var det men det verkar vara drygt. 

 

 

Jag köpte dessa produkter på nätet, från Wax dog. Jag skulle nog kanske varit född till karl, för jag tycker det är roligare att köpa grejer till bilen än kläder till mig själv    Jag avskyr gå i kläd affärer. Men jag behöver lite nytt i garderoben också nu. Mina gamla kläder är så urtvättade och slitna att jag snart ser ut som en riktigt lodis   

 

Obs! Om ni känner någon som gillar putsa på bilen, kolla in den här filmen då.

 

 

Hoppas det här waxet Collinit No.915 håller borta fläckarna på min bils skärm i sommar, annars blir jag ledsen i ögat.

 

Obs! Igår så såg jag Tussilago i ett dike. Jag tog en liten bilrunda upp på Kullen och munkängarna och på vägen upp mot Gum och Blomberg, så hannjag se en drös med gula små blommor i diket. I en hage sedan vid Blombergs gård så kom en hjort springande alldeles allena. Den såg ut att leta efter sina kompisar och den sprang bredvid vägen och tittade åt alla håll och kanter. Lite längre bort ute på en åker så gick det 3 hjortar till, resten av bilturen sedan så såg jag inga mer. 


Ha nu en trevlig vecka på er så ses vi snart igen.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards