Bobacken

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Yvonne - 8 maj 2013 11:36

Dom senaste dagarna har värmen gjort sitt intåg och man har fått en försmak av sommarvärme. Det har blåst ordentligt den senaste veckan men igår så har det mojnat en aning så man kunde verkligen inte klaga. Synd bara att vädret inte ser till att det är fint på just helgdagarna, för nu blir det regn igen i ett par dagar. Men... det behövs verkligen, för när jag gick ute i Mellby skogen, efter att jag målat färdigt bilen under list, så kände och såg jag att va torrt det var. Det knastrade ordentligt under skorna. Däremot så spelade fåglarna för fullt. Jag hade med mig kameran och jag både fotade och spelade in film. " filmer blev det och jag har suttit och mixat och konverterat och mycket mera. Jag har en konverterare i datorn så jag kan ändra om en film till musik fil om jag vill. Sedan har jag ett program som heter Audacity sär man kan ändra och förbättra musikfiler hur man vill. Sedan finn en Movie Maker i datorn där man kan mixa ihop filmer och musik med varandra. Filmerna jag tog ute i skogen blev lite tråkiga, men fåglarna sjöng väldigt fint, så jag tog och mixade ihop fågelsång med bilderna jag tog istället. Hoppas ni gillar min lilla filmsnutt.

 


 

Jag har konverterat en andra film till mp3 fil också, där jag sedan har försökt ta bort motorljudet lite bättre. Ska mixa ihop en till film senare hade jag tänkt med bilder. Idag ska jag städa och tvätta lite kläder. Man får göra sådant när det är dåligt väder. Ha en skön dag på er nu trotts tråkigt väder.

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards